Skräck
Posted: Fri 08 Mar 2019, 12:07
Under alla år som SL så har jag slitit med hur hantera läskiga situationer på ett bra sätt rent regeltekniskt och inte bara ur ett berättande perspektiv...
Forbidden Lands fullkomligt dryper av miljöer och situationer som skulle frammana kalla kårar även hos den mest inbitna äventyraren och skrämma livet ur alla andra........ Oförklarliga och mystiska skeenden, odöda överallt och vidriga demoner......
Det finns massor av situationer när en "skräckattack" inte känns relevant utan något annat ska till.
Hur hanterar ni detta? Hur har ni tex hanterat Vädersten? En plats som borde kännas hyfsat olustig till en början, dyster och ödslig med alla skelett överallt. Därefter tämligen mardrömslik när alla de odöda vaknar...
Forbidden Lands fullkomligt dryper av miljöer och situationer som skulle frammana kalla kårar även hos den mest inbitna äventyraren och skrämma livet ur alla andra........ Oförklarliga och mystiska skeenden, odöda överallt och vidriga demoner......
Det finns massor av situationer när en "skräckattack" inte känns relevant utan något annat ska till.
Hur hanterar ni detta? Hur har ni tex hanterat Vädersten? En plats som borde kännas hyfsat olustig till en början, dyster och ödslig med alla skelett överallt. Därefter tämligen mardrömslik när alla de odöda vaknar...