User avatar
Herr Otypa
Topic Author
Posts: 35
Joined: Mon 12 Nov 2018, 14:23

(Arinaskogen) Vad heter bergen?

Thu 07 Feb 2019, 12:52

Mina spelare kan komma att besöka Arinaskogen vid nästa spelmöte. Finns det någon information om bergen som ligger mitt i skogen i någon av böckerna?
 
BrotherB
Posts: 230
Joined: Thu 11 Oct 2018, 09:10
Location: Norrköping

Re: (Arinaskogen) Vad heter bergen?

Thu 04 Jul 2019, 08:32

Hej,
Är det någon som har svaret ännu? Eller vet hur man skulle kunna ta reda på det?
Nothing lasts, but nothing is lost.
 
User avatar
Fenhorn
Moderator
Posts: 4438
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Re: (Arinaskogen) Vad heter bergen?

Thu 04 Jul 2019, 09:08

Det finns inget officiellt namn vad jag vet. Brukar inte platser inom ett visst område ha namn efter en vis grund. Så om skogen heter Arinaskogen, så torde bergen heta Arinabergen och en eventuell fästning i områden Arina Hus eller Arinaborg.
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore
 
Lalipat
Posts: 103
Joined: Sun 31 Dec 2017, 12:43

Re: (Arinaskogen) Vad heter bergen?

Thu 04 Jul 2019, 09:09

Nej, jag har inte hittat någon information om det här i böckerna och jag har ändå letat typ efter sådan här ledtrådar en del. Här på forumet finns det dels de som "hävdar" att Lumra är beläget i bergen (och att Lumra består av både en fästning och en gruva) och dels de som "hävdar" att det är Rosenöga som är fästningen. Själv har jag valt att placera Lumra vid Otunafåran söder om Kvidershold och Rosenöga i Varassa. Bergen i Arina kommer jag nog använda som fästen för Rokaklanen (den norra fästningen) och Äserklanen (den södra grottan).
 
BrotherB
Posts: 230
Joined: Thu 11 Oct 2018, 09:10
Location: Norrköping

Re: (Arinaskogen) Vad heter bergen?

Thu 04 Jul 2019, 17:43

Berget som ligger i anknytning till Feulamark, någon som vet om detta har ett namn?
Nothing lasts, but nothing is lost.
 
User avatar
Brior
Posts: 934
Joined: Sat 09 Apr 2011, 10:59

Re: (Arinaskogen) Vad heter bergen?

Thu 04 Jul 2019, 18:47

Alltså, alla namn som lagts fast står ju på kartan (utom äventyrsplatser som kan placeras på olika platser av bordet). Det betyder inte att andra saker inte har namn, utan bara att kartan inte har större upplösning. Med en del arbete så kunde förstås kartan göras mer finmaskig, men det har inte varit aktuellt. Saknar ni ett namn så är det enklast att hitta på ett.

När vi gjorde Svavelvinterspelet så satte Christian Granath ut 500 siffror på skogar, vikar, berg etc på Trakorienkartan och sedan gick jag i skiftande förtrollning / rus / mardröm under två veckor och hittade på ett namn till varje siffra. Det var ingen trivial uppgift eftersom varje namn ska ha en förklaring och koppling till annat i närheten. Någonstans får man dock bestämma sig för en upplösning, för en karta kan nästan göras hur detaljerad som helst.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests