Klas Bas
Topic Author

Ny talang

Thu 07 Feb 2019, 12:49

STAVKÄMPE
Du är en mästare i att utnyttja stavens alla möjligheter.
✥ NIVÅ 1: Du har +1 på alla attacker, parader, knuffar och avväpningar med stav.
✥ NIVÅ 2: Vid lyckad parad, knuff eller avväpning kan du utföra en extra attack direkt efter (som en extra handling utöver de ordinarie).
✥ NIVÅ 3: Du får lägga en artefakttärning
T8 till alla attacker (utom den extra attacken från nivå 2), parader, knuffar och avväpningar med stav.

Röteborgaren

Re: Ny talang

Thu 07 Feb 2019, 13:37

Snyggt! Den ska in i våra husregler :D

Gjorde en liten personlig ändring dock, så den inte ger några bonusar vid just attacker, då Hammarkämpe redan påverkar attacker med stav.
Resources for Forbidden Lands
Slumpgen NPC Generator for Android (EN, SE)
Collection of Houserules (EN, SE)
Fobbot the Discord Dice Bot (EN, SE)

Klas Bas
Topic Author

Thu 07 Feb 2019, 14:20

Bra tanke. Jag tänker dock att det kanske räcker med att skriva in att man inte kan kombinera det med bonus från Hammarkämpe. Alternativt plocka bort stav från Hammarkämpe.

Röteborgaren

Thu 07 Feb 2019, 15:43

Bra tanke. Jag tänker dock att det kanske räcker med att skriva in att man inte kan kombinera det med bonus från Hammarkämpe. Alternativt plocka bort stav från Hammarkämpe.
Keep it simple säger jag. En vapentalang som inte går ut på direkt skada och fokuserar på crowd control är jäkligt coolt, det som sticker ut med den här talangen i mina ögon. Sen får man ju en gratis attack också på nivå 2. Men så kan man så klart också lösa det som du föreslår!
Resources for Forbidden Lands
Slumpgen NPC Generator for Android (EN, SE)
Collection of Houserules (EN, SE)
Fobbot the Discord Dice Bot (EN, SE)

Eldhierta

Thu 07 Feb 2019, 18:16

Låter väl smart att göra Stavkämpe till en främst defensiv/kontrollerande talang, då kan den ju fritt kombineras med Hammarkämpe. FL har ju sagt att de vill att man ska kunna kombinera talanger. Alldeles för få krigarmunkar i Svärdsångest, bra med coola talanger att locka fram dem med :D

Klas Bas
Topic Author

Thu 07 Feb 2019, 19:15

Jag börjar luta åt att hålla med. Jag stryker nog ordet attacker på nivå 1 och 2.

STAVKÄMPE
✥ NIVÅ 1: Du har +1 på alla parader, knuffar och avväpningar med stav.
✥ NIVÅ 2: Vid lyckad parad, knuff eller avväpning kan du utföra en extra attack direkt efter (som en extra handling utöver de ordinarie).
T8 till alla parader, knuffar och avväpningar med stav.

Blatifagus

Fri 08 Feb 2019, 10:21

Jag börjar luta åt att hålla med. Jag stryker nog ordet attacker på nivå 1 och 2.

STAVKÄMPE
✥ NIVÅ 1: Du har +1 på alla parader, knuffar och avväpningar med stav.
T8 till alla parader, knuffar och avväpningar med stav.
Snyggt! Gillar det.
Image