User avatar
pellejones
Topic Author
Posts: 238
Joined: Wed 22 Oct 2014, 23:14
Contact:

Re: Communityskapade alster (samlingstråd)

Mon 05 Aug 2019, 11:37

Uppdaterad med Demon-magin :)
 
Mr Oldtimer
Posts: 388
Joined: Sun 14 Apr 2019, 12:01

Re: Communityskapade alster (samlingstråd)

Mon 02 Sep 2019, 19:38

Och jag har ytterligare ett par kartor publicerade i motsvarande tråd på den engelskspråkiga delen av forumet. Du får gärna lägga in dem här också.
 
Sennah001
Posts: 39
Joined: Wed 07 Dec 2016, 14:14

Re: Communityskapade alster (samlingstråd)

Thu 05 Sep 2019, 13:31

Addera gärna denna med :D 

Drakyngel + Djurkaraktärsblad
 
Mr Oldtimer
Posts: 388
Joined: Sun 14 Apr 2019, 12:01

Re: Communityskapade alster (samlingstråd)

Tue 07 Jan 2020, 20:50

Så, vintern närmar sig med stormsteg och jag var därför tvungen att lägga en vintertouch på mina spelares karta. Svartstena mod vinter
 
 
User avatar
Mr Variation
Posts: 25
Joined: Wed 18 Jul 2012, 15:54
Location: Söderhamn

Re: Communityskapade alster (samlingstråd)

Sun 09 Feb 2020, 20:59

Ny magi! Skogens Väg (har inte kommit på något bättre namn^^)
Svenska: https://docs.google.com/document/d/1WhC ... cCJ2E/edit
English: https://docs.google.com/document/d/1fnn ... IflSY/edit
 
User avatar
tobiascervin
Posts: 13
Joined: Mon 17 Sep 2018, 08:15

Re: Communityskapade alster (samlingstråd)

Wed 19 Feb 2020, 13:46

Håller på med ett dokument för lite egenskapade Talanger och Yrken (1 av varje än så länge)...tänkte länka in Google Doc:et här sen så man kan visa och kommentera det. Ville bara höra era spontana tankar kring denna Talang jag kom på till en nyskapad karaktär som ska in i vårt gäng:
TAKTIKER
Din strategiska förmåga i strid låter dig snabbt hitta gunst för dig och dina kamrater.
✥ NIVÅ 1: Du får möjligheten att FINTA, eller RETIRERA som en gratis handling varje runda.
✥ NIVÅ 2: Genom att spendera en lång handling kan du ge dina medspelare inom NÄRA avstånd +1 på deras nästkommande stridsrelaterade handling i samma runda. Du får även bidra med en passiv +1 bonus på ditt FÄSTES försvarsvärde om du är närvarande vid striden.
✥ NIVÅ 3: Samma som nivå 2 men de får istället lägga till en artefakttärning T8 till sin handling.
"Not all those who wander are lost"
 
User avatar
tobiascervin
Posts: 13
Joined: Mon 17 Sep 2018, 08:15

Re: Communityskapade alster (samlingstråd)

Mon 24 Feb 2020, 10:12

Nu känns dokumentet redo för granskning då jag har ett första utkast på mitt yrke "Lärd".

Hembryggda Talanger & Yrken
"Not all those who wander are lost"
 
User avatar
Eldhierta
Posts: 422
Joined: Thu 19 Feb 2015, 10:39

Re: Communityskapade alster (samlingstråd)

Mon 24 Feb 2020, 12:20

Nu känns dokumentet redo för granskning då jag har ett första utkast på mitt yrke "Lärd".

Hembryggda Talanger & Yrken
Trevligt! Kul att du använder en del av mitt gamla tankegods för att göra om Magikeryrket till Lärd/Scholar i Kunskapens Väg. Tyckte väl att jag kände igen formuleringarna =D
 
User avatar
tobiascervin
Posts: 13
Joined: Mon 17 Sep 2018, 08:15

Re: Communityskapade alster (samlingstråd)

Mon 24 Feb 2020, 13:33

Nu känns dokumentet redo för granskning då jag har ett första utkast på mitt yrke "Lärd".

Hembryggda Talanger & Yrken
Trevligt! Kul att du använder en del av mitt gamla tankegods för att göra om Magikeryrket till Lärd/Scholar i Kunskapens Väg. Tyckte väl att jag kände igen formuleringarna =D
Ja det kanske var dig jag bollade tankar med för ganska länge sedan! Kom ihåg att jag tagit inspiration från nivå 1 & 2 under Kunskapens väg ;P.
"Not all those who wander are lost"

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests