Lalipat
Posts: 103
Joined: Sun 31 Dec 2017, 12:43

Re: Communityskapade alster (samlingstråd)

Mon 13 May 2019, 08:39

Jag sitter och klurar på en version av Koracia (vilken diskuterats här: viewtopic.php?t=4246) och imponeras av hur fina dokument som laddas upp i den här tråden. Är det någon som vill dela med sig av en mall för äventyrsplatser, alternativt material och instruktioner för att kunna göra mitt dokument lika fint som era? Jag har hittat typsnittet iGoogle Docs och laddat ner xedrics sidfot, men saknar exempelvis bannern och ringen i vilken den inledande presentationsbilden för äventyrsplatsen är placerad.
 
User avatar
pellejones
Topic Author
Posts: 238
Joined: Wed 22 Oct 2014, 23:14
Contact:

Re: Communityskapade alster (samlingstråd)

Thu 23 May 2019, 12:06

Jag tror det kommer att släppas officiella mallar för folk att använda så det löser sig.
 
User avatar
pellejones
Topic Author
Posts: 238
Joined: Wed 22 Oct 2014, 23:14
Contact:

Re: Communityskapade alster (samlingstråd)

Thu 13 Jun 2019, 10:55

Bumpar denna. (Den får jättegärna pinnas ;) )
 
Sennah001
Posts: 39
Joined: Wed 07 Dec 2016, 14:14

Re: Communityskapade alster (samlingstråd)

Sun 30 Jun 2019, 18:22

Hejsan!

Mitt nya projekt är klart och skulle älska om det kunde läggas till på framsidan av denna tråd tillsammans med Hegel! Här är länken: Äventyrsplats - Tomb of Horrors / Skräckens Krypta

// Hannes 
 
User avatar
pellejones
Topic Author
Posts: 238
Joined: Wed 22 Oct 2014, 23:14
Contact:

Re: Communityskapade alster (samlingstråd)

Mon 01 Jul 2019, 16:53

Den är uppe på startsidan tillsammans med Hegel :) Här är alla igen:

------------------------


Jag startar en tråd som kan samla våra alster. Första inlägget uppdateras lite då och då

Äventyrsplatser
Alveton, Äventyrsplats by  - pellejones
Lärkdal, Äventyrsplats by  - pellejones
Ärenhem, Äventyrsplats by  - pellejones
Hegel, Äventyrsplats By / Fäste  - Sennah001 
Äventyrets brunn, Äventyrsplats by  - Gaddeborg
Dödens bro. Äventyrsplats grotta   - pellejones
Mörkrets grotta, Äventyrsplats grotta   - pellejones
Angrim av Udun, Äventyrsplats grotta  - pellejones
Tomb of Horrors / Skräckens Krypta, Äventyrsplats grotta  - Sennah001 
Demonoffrets grotta, Äventyrsplats grotta  - AndersP
De glömda sångernas luta, Äventyrsplats grotta (jag gjorde en PDF av inlägget - pellejones) - Klas Bas
Mörkrets Zenit - En kampanj till Svärdets sång  - Vije

Hjälpmedel för spelare/SL
Sammanfattningshäften till spelare   - pellejones
Regelsammanfattning  - Grimmar Bärse

Nya regler
Nya talanger (samlade i en tråd)  - Klas Bas
Vår kampanjs samlade husregler  - Röteborgaren
Ny magi: Ljusmagi - Maldion
Ny magi: Demonmagi - Sennah001

Generatorer/Listor
SLP-generator   - pellejones
Slumpmöten  Rasmus
Generatorer för namn  - Xedric
Tabell med örter och växter  - KarlOlsson
Nya jakttabeller - Davian
Skapa och hantera rollpersoner (engelska) - imolit

Mallar/förgenererat
Mall för monster  - pellejones
Mall för förgenererade karaktärer (engelska)  - pellejones
Mall för sägen  - pellejones
Färdiga karaktärer  Vije

Kartor
Kartor till platser, som ser ut som Fria Ligans stil.  - AndersBj
Tabell för tomma hexagoner  - Jens go game
Kartor  - Xedric
Tre nya kartor för städer (Svartstena) (Storsala) (Glitterhem) - Mr Oldtimer

----
Fyll på tråden med dina alster
Last edited by pellejones on Tue 24 Dec 2019, 16:20, edited 3 times in total.
 
Davian
Posts: 28
Joined: Wed 27 Mar 2019, 01:23

Re: Communityskapade alster (samlingstråd)

Mon 01 Jul 2019, 23:15

Här har jag gjort bomber eftersom en nasar-spelare gillar att göra saker ka-boom. 

Sprängkraft En bombs styrka mäts av dess sprängkraft. När bomben smäller rullar SL, eller spelaren som gjorde bomben, ett slag med lika många grundtärningar som bomben har i sprängkraft. och alla som befinner sig inom NÄRA avstånd från detonationen tar 1 skada för varje sexa som rullas. Det här slaget kan inte pressas. Den som befinner sig inom ARMSLÄNGD från detonationen tar 1 extra poäng i skada.

Explosioner med hög sprängkraft, 7 eller mer, kan även skada på avstånd KORT ifrån detonationen. Sprängkraften reduceras med 6. 
Exempel: en bomb med sprängkraft 7 på NÄRA håll har bara sprängkraft 1 på KORT.  

Extra skada: En normal explosion har skada 1, men vissa ingredienser och andra tillbehör kan höja skadan till 2.

Bygga bomber: Alkemist Du har lärt dig konsten att koka ihop explosiva föreningar av allehanda slag. Läs mer om bomber i Husreglerna. 
✥✥ NIVÅ 1: Du kan använda färdigheten HANTVERK till att bygga bomber. Se tabellen på sidan 180 för krav på råvaror och utrustning. Sprängtyrkan ökar med 1 för varje x du slår utöver den första. 

✥✥ NIVÅ 2: Som nivå 1, och du får +1 på alla slag för att bygga bomber.
 ✥✥ NIVÅ 3: Som nivå 2, men du får addera en artefakttärning T8 till alla slag för att bygga bomber.
 
Simpa
Posts: 53
Joined: Mon 22 Dec 2014, 10:23

Re: Communityskapade alster (samlingstråd)

Sat 06 Jul 2019, 20:19

TREUDDEN FULGARIS
För länge, länge sedan, långt innan krigen mellan släktena, långt innan förödelsen av landen bortom västerbergen och långt innan blodsdimman lade sig över Ravland, då fanns ett folk som bodde under havets och sjöarnas yta. De dyrkade gudomar vars namn idag är bortglömda, men ett som är säkert är att de dyrkade vågornas, blixtarnas, krabbornas och sjöhästarnas gudar. När korpens folk kom till Ravland började de snart resa med sina båtar längs kusterna och på sjöarna. Detta störde folket och en häftig strid bröt ut. I striderna använde vattenfolket gudarnas vapen - treudden Fulgaris mot dem. Trots detta fruktansvärda krigsredskap kunde de inte rå på människornas stora antal och många krigslister. Vattenfolket fick istället gömma sig under ytan för att ibland straffa människorna med häftiga stormar och åskoväder. I Volusiasjöns djup hade de sitt pärlemorbeklädda tempel, och där lever de än idag de sista försvagade ättlingarna av vattenfolket, vaktandes stora skatter och sitt mäktiga vapen, skyarnas straffare, båtfolksbane, strompiskaren - Fulgaris.

Jag tyckte att det saknades en Sägen om ett så tufft vapen som Treudden Fulgaris, så jag gjorde en till min kampanj, tänkte dela med mig här.  Vad ingen vet är att Silssk folk (möjligen vattenfolket i Sägnen) fört den till Åskans grav. I min kampanj är Volusiasjön/havet ett gammalt namn på Laak Varda, men det kan ju såklart vara vilken sjö som helst, eller österhavet.
 
User avatar
imolit
Posts: 17
Joined: Mon 19 Nov 2018, 20:29
Location: Sweden
Contact:

Re: Communityskapade alster (samlingstråd)

Thu 11 Jul 2019, 10:41

Jag skapade en app som hjälper spelare skapa nya rollpersoner och med att hantera aktiva rollpersoner under spelets gång. Målet med appen är att automatisera så mycket som möjligt så att spelare kan fokusera på rollspelet i sig. Den har också en tärningsrullare ifall man får slut på fysiska tärningar.

Tråden för appen finns här: viewtopic.php?f=79&t=4935 (Engelska)

Rapportera vänligen buggar, feature requests o dyl där, för att undvika en massa brus i den här tråden. :)
 
User avatar
pellejones
Topic Author
Posts: 238
Joined: Wed 22 Oct 2014, 23:14
Contact:

Re: Communityskapade alster (samlingstråd)

Thu 18 Jul 2019, 23:52

Uppdaterad med lite grejer (även posten på denna sida är det)
 
Sennah001
Posts: 39
Joined: Wed 07 Dec 2016, 14:14

Re: Communityskapade alster (samlingstråd)

Thu 01 Aug 2019, 16:24

Lägg gärna till min nya magi-tradition :D 

Demon-Magi

Who is online

Users browsing this forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] and 3 guests