Covenant
Topic Author
Posts: 22
Joined: Fri 09 Oct 2015, 23:06

Många stavfel i SS

Thu 10 Jan 2019, 00:52

Är det bara jag som reagerat på den rätt stora mängden stavfel/gramatiska fel i SS? Jag har inte märkt mycket av det tidigare produkter från Fria ligan så det förvånar mig. 
 
User avatar
Fenhorn
Moderator
Posts: 4428
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Re: Många stavfel i SS

Thu 10 Jan 2019, 00:59

Jag har inte märkt att det är mer stavfel nu än det brukar vara. Nu kanske jag är skadad på något sätt då jag har läst regler till spelet ända sedan alfa. Enda stora jag har reagerat på är namnet Nattvararen som jag gissar är fel.
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore
 
Covenant
Topic Author
Posts: 22
Joined: Fri 09 Oct 2015, 23:06

Re: Många stavfel i SS

Thu 10 Jan 2019, 01:17

Det är absolut ingen katastrof. Det är ju inte direkt nya Drakar och Demoner eller så:) Men tillräckligt mycket för att jag ska märka det och känna att det återkommer lite för ofta och jag är verkligen inget ess på att stava eller på grammatik. Nu när jag läste lite i spelarboken såg jag till exempel "En fiende som som förlorat all STY eller SMI är försvarslös." på s 105 under "Nådastöt".
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Många stavfel i SS

Fri 11 Jan 2019, 01:26

Det är absolut ingen katastrof. Det är ju inte direkt nya Drakar och Demoner eller så:) Men tillräckligt mycket för att jag ska märka det och känna att det återkommer lite för ofta och jag är verkligen inget ess på att stava eller på grammatik. Nu när jag läste lite i spelarboken såg jag till exempel "En fiende som som förlorat all STY eller SMI är försvarslös." på s 105 under "Nådastöt".
Ett och annat fel har säkert tyvärr slunkit igenom, men vi har haft både en professionell korrekturläsare och backerkorr på texten, och att det skulle vara väldigt många fel vet jag inte om jag håller med om?
Fria Ligan
 
Covenant
Topic Author
Posts: 22
Joined: Fri 09 Oct 2015, 23:06

Re: Många stavfel i SS

Fri 11 Jan 2019, 15:03

Nej väldigt många var att ta i men fler än vanligt och jag reagerade lite på det. Ni brukar hålla så hög kvalitet så därför blev jag lite extra förvånad. Ska börja skriva ned dem när jag stöter på dem så kan ni ha det till nästa tryckning som förhoppningsvis behövs snart! :)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests