Page 4 of 4

Re: Samlingstråd för regelfrågor och regelfunderingar

Posted: Thu 10 Jan 2019, 01:06
by Fenhorn
Tackar för snabbt svar! Ja håller med om att minus i grundegenskaper vore tungt men det vore bra att ha utskrivet.
Jo, jag kollade men det står inte. Dock så står det att man blir bruten när man når noll, inte när man når noll eller mindre. Dessutom så står det att efter T6 timmar (utan hjälp) så återfår man 1 point i den GE som man är bruten i man är längre bruten. Om man kunde ha minus i en GE så skulle det stå att man återfår 1 poäng efter T6 timmar och om man nu ligger på plus så är man inte längre bruten.

Re: Samlingstråd för regelfrågor och regelfunderingar

Posted: Thu 10 Jan 2019, 09:50
by Covenant
Ja det är den rimliga tolkningen och den jag också gjorde men det är inte helt tydligt och kan misstolkas om man vill. 

Re: Samlingstråd för regelfrågor och regelfunderingar

Posted: Fri 22 Mar 2019, 20:32
by myrsloken
En liten fråga: Varför är rank 2 bättre än rank 3 för Snabbskytt?

SNABBSKYTT. Du kan blixtsnabbt avlossa din pil eller slungsten. Jägare kan kombinera denna talang med PILENS VÄG.
NIVÅ 1: Du behöver inte utföra handlingen LÄGGA AN innan du AVLOSSAR ett avståndsvapen. Gäller inte armborst.
NIVÅ 2: Du kan AVLOSSA ett avståndsvapen samtidigt som du SPRINGER.
NIVÅ 3: Du kan AVLOSSA ett avståndsvapen som en kort handling, vilket innebär att du kan AVLOSSA två gånger i samma runda.
SPRINGA är en kort handling. Om jag kan skjuta när jag springer borde jag rimligvis kunna okynnesspringa bara för att få extra attacker? Eller är tanken att det ska stå typ "När du AVLOSSAR kan du dessutom, om du vill, SPRINGA som en del av samma handling". Eller är det bara ett misstag? Eller är jag dum i huvudet och glömt bort hur man läser? :)

Re: Samlingstråd för regelfrågor och regelfunderingar

Posted: Sat 23 Mar 2019, 21:17
by Eldhierta
En liten fråga: Varför är rank 2 bättre än rank 3 för Snabbskytt?

SNABBSKYTT. Du kan blixtsnabbt avlossa din pil eller slungsten. Jägare kan kombinera denna talang med PILENS VÄG.
NIVÅ 1: Du behöver inte utföra handlingen LÄGGA AN innan du AVLOSSAR ett avståndsvapen. Gäller inte armborst.
NIVÅ 2: Du kan AVLOSSA ett avståndsvapen samtidigt som du SPRINGER.
NIVÅ 3: Du kan AVLOSSA ett avståndsvapen som en kort handling, vilket innebär att du kan AVLOSSA två gånger i samma runda.
SPRINGA är en kort handling. Om jag kan skjuta när jag springer borde jag rimligvis kunna okynnesspringa bara för att få extra attacker? Eller är tanken att det ska stå typ "När du AVLOSSAR kan du dessutom, om du vill, SPRINGA som en del av samma handling". Eller är det bara ett misstag? Eller är jag dum i huvudet och glömt bort hur man läser? :)
Njae, den där är lite svårtolkad. Tänker att det är andra tolkningen du nämner, vilket innebär att du kan Sikta i samma runda för den bonusen. Eller annan kort handling.

Re: Samlingstråd för regelfrågor och regelfunderingar

Posted: Sun 31 Mar 2019, 18:31
by Tomas
Korrekt. Att Avlossa är fortfarande en lång handling, men du kan Springa samtidigt.

Re: Samlingstråd för regelfrågor och regelfunderingar

Posted: Tue 02 Apr 2019, 10:51
by myrsloken
Tack för svar! Men ni borde fundera på att errata det här, för det står nåt annat.

Följdfråga: hur interagerar det här med rank 3? Får jag springa även när jag avlossar som kort handling?

EDIT: inb4 Boo! :)

Re: Samlingstråd för regelfrågor och regelfunderingar

Posted: Tue 02 Apr 2019, 11:06
by Rymdhamster
Korrekt. Att Avlossa är fortfarande en lång handling, men du kan Springa samtidigt.
Betyder det alltså att när jag når nivå 3 kan jag avlossa två gånger per tur, och jag kan springa båda gångerna?
Jäkligt legolassigt, I love it!