Matte
Topic Author
Posts: 9
Joined: Sat 30 Mar 2013, 20:44

vem snodde min special edition backerbox....

Thu 22 Nov 2018, 16:06

Fick veta av fria ligan att distrubutören inte kan leverera min special edition backerbox. Den är slut!
Va?

Jo ni hötde rätt. "Någon"har försnillat den.

Jag erbjuds en standard edition och en påse tärningar som plåster på såren?

Proffsigt.

Om nu er distrubutör försnillat boxar, borde dom då inte ta ansvar att trycka upp nya? Borde inte ni ställa det kravet?

Eller är det så att man i er branch bara kan skylla på någon annan?

Inte direkt imponerad...

Så den som tagit min box. Lämna tillbaka den snälla!!
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4897
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: vem snodde min special edition backerbox....

Thu 22 Nov 2018, 16:43

Hej!

Ja, ett litet antal boxar av specialutgåvan har försvunnit i Förlagssystems lager. Vi har förstås påtalat detta med Förlagssystem och utredning pågår. Om de inte hittas ska vi förstås undersöka möjligheterna att trycka fler, men det är inte säkert att det är genomförbart tyvärr. För att backers ska slippa vänta på spelet har vi erbjudit alla drabbade att återbetala mellanskillnaden mot en standardbox (300 kr) samt ett extra tärningsset (butikspris 198 kr) som plåster på såren. Alltså inte bara tärningarna.

Vi beklagar det inträffade.
Fria Ligan
 
Matte
Topic Author
Posts: 9
Joined: Sat 30 Mar 2013, 20:44

Re: vem snodde min special edition backerbox....

Thu 22 Nov 2018, 17:31

Vad jag inte förstår dock är hur allt kan vara så ansvarslöst?

Om jag får ett jobb av tex HP eller Dell att leverera 15 datorer till ett annat bolag och 5 av dom datorerna försvinner under mitt ansvar, i mitt lager kommer ingen att acceptera att jag bara rycker på axlarna o säger: Hoppsan!! Jag beklagar!

Men i er branch fungerar det så alltså? Spännande!
 
BrotherB
Posts: 230
Joined: Thu 11 Oct 2018, 09:10
Location: Norrköping

Re: vem snodde min special edition backerbox....

Thu 22 Nov 2018, 17:35

Fast det är väll inte riktigt samma sak, dom här boxarna är ju producerade i begränsat antal. Det är sällan datorer?
Nothing lasts, but nothing is lost.
 
Matte
Topic Author
Posts: 9
Joined: Sat 30 Mar 2013, 20:44

Re: vem snodde min special edition backerbox....

Thu 22 Nov 2018, 17:47

Fast det är väll inte riktigt samma sak, dom här boxarna är ju producerade i begränsat antal. Det är sällan datorer?
Spelar liten roll. Jag komner inte kunna fly från ansvaret och kommer garanterat få stå för eventuella kostnader runt detta.

Här verkar ju det vara helt riskfritt att vara distrubutör. Inget ansvar för nått. Dom bara försvann. Inget o göra åt..

Dessutom om man vet att dom är "one of a kind" hur säkerställde man att dom inte skulle "försvinna"?
 
User avatar
Fenhorn
Moderator
Posts: 4438
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Re: vem snodde min special edition backerbox....

Thu 22 Nov 2018, 18:18

Tja, jag har väl inget större förtroende för distributörer (hm, vad det ordet var krångligt att skriva). Läxan här är väl då att inte backa specialboxar och specialböcker något mer, bara "vanliga" boxar och böcker, tyvärr.
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore
 
Matte
Topic Author
Posts: 9
Joined: Sat 30 Mar 2013, 20:44

Re: vem snodde min special edition backerbox....

Thu 22 Nov 2018, 18:40

Tja, jag har väl inget större förtroende för distributörer (hm, vad det ordet var krångligt att skriva).
Dessvärre, ja (för min telefon med autocorrect och ett uppjagat och argt sinne.)
 
BrotherB
Posts: 230
Joined: Thu 11 Oct 2018, 09:10
Location: Norrköping

Re: vem snodde min special edition backerbox....

Thu 22 Nov 2018, 19:02

Jag förstår ju din ilska och besvikelse, fast känns som att FL inte kan göra mer än vad dom gjort för att rädda situationen..
Nothing lasts, but nothing is lost.
 
User avatar
Fenhorn
Moderator
Posts: 4438
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Re: vem snodde min special edition backerbox....

Thu 22 Nov 2018, 19:22

Jag förstår ju din ilska och besvikelse, fast känns som att FL inte kan göra mer än vad dom gjort för att rädda situationen..
Nej, så är det ju, FL hamnar ju i kläm här. Det är bara att hoppas att FL får ordning på diverse distributörsproblem (både GQ och vad nu den svenska hette).
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore
 
Matte
Topic Author
Posts: 9
Joined: Sat 30 Mar 2013, 20:44

Re: vem snodde min special edition backerbox....

Thu 22 Nov 2018, 20:01

Jag förstår ju din ilska och besvikelse, fast känns som att FL inte kan göra mer än vad dom gjort för att rädda situationen..

Det är ju inte FL som ska ordna upp detta utan förlagssystem eller vad dom hette. Men FL måste väl ändå ställa krav på dom?
Men Förlagsystem verkar inte ta något som helst ansvar för produkterna man ska leverera eller något ansvar för leveranssäkerhet. Man kan bara göra ett halvdant jobb o ändå få betalt. Ingen annan branch fungerar så vad jag vet.
Är bara väldigt förbluffad hur alla sitter i varandras knän och ingen har nått ansvar för att saker händer eller inte händer. Förbluffande märkligt branch bara....
Som sagt, lärdomen blir att inte backa nått i framtiden.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests