Jens go game
Topic Author
Posts: 296
Joined: Fri 04 Nov 2011, 07:49

Druid & Magiker — lära sig av varandra

Sun 07 Jan 2018, 20:35

Är det låst att gå mellan varandras magitalander för Druider och Magiker när man börjat spela sina karaktärer och hittat en lärare?
 
User avatar
Fenhorn
Moderator
Posts: 4428
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Re: Druid & Magiker — lära sig av varandra

Sun 07 Jan 2018, 20:43

Det står att du inte kan lära dig yrkestalanger från andra yrken och magitalanger är yrkestalanger.
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore
 
Jens go game
Topic Author
Posts: 296
Joined: Fri 04 Nov 2011, 07:49

Re: Druid & Magiker — lära sig av varandra

Tue 09 Jan 2018, 18:27

@Fenhorn: tack för infon. Tror jag kommer husregla bort den spärren, blir lite fattiga utvecklingsmöjligheter för en båda yrkena. Det troliga är att det löser sig år 2025 när det kommit en drös extra magiskolor i alla tillägsmoduller, för båda druider och magiker.
 
nifoc
Posts: 5
Joined: Tue 31 Oct 2017, 14:35

Re: Druid & Magiker — lära sig av varandra

Wed 10 Jan 2018, 00:20

@Fenhorn: tack för infon. Tror jag kommer husregla bort den spärren, blir lite fattiga utvecklingsmöjligheter för en båda yrkena. Det troliga är att det löser sig år 2025 när det kommit en drös extra magiskolor i alla tillägsmoduller, för båda druider och magiker.
På vilket sätt blir det fattigare utvecklingsmöjligheter än för de andra yrkena?
 
User avatar
Fenhorn
Moderator
Posts: 4428
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Re: Druid & Magiker — lära sig av varandra

Wed 10 Jan 2018, 00:23

Om druider och magiker kan lära sig alla magivägar så finns de ju lite idé med att ha två yrken.
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore
 
Jens go game
Topic Author
Posts: 296
Joined: Fri 04 Nov 2011, 07:49

Re: Druid & Magiker — lära sig av varandra

Thu 11 Jan 2018, 22:31

@Fenhorn & nifoc: Tack för feedbacken, den fick mig att börja tänka. Det blir inbalance i regelsystemet om man låter magiker och druid lära av varandra och det skapar ett problem med att de blir en starkare fördel i förhållande till andra yrken. 

Men jag gillar ändå inte riktigt inlåsningen i de måste hålla sig till sina respektive magisystem. Sen när jag tänkte på det ännu mer gillade jag inte att de olika yrkena är låsta till sina respektive talanger. Det är ju ganska konstigt att olika yrken inte kan lära av varandra, så jag tänkte helt enkelt husregla bort spärren med att man inte kan lära sig andra yrkens talanger. Men att det ska vara lite svårare att komma in i andra yrkens talanger för det ligger inte lika lätt för en att lära. Så jag tänkte att de ska kosta 5 erf istället för 3 erf och att man alltid behöver en lärare för höja eller lära sig en ny. Då kan man få väldigt dynamisk utveckling på sina karaktärer och det känns friare för spelarna. Plus att det inte skapar obalans i systemet och ger något yrke någon speciell fördel.
 
User avatar
Jurij 1138
Posts: 329
Joined: Fri 29 Apr 2011, 09:15
Location: Zonen på Öarna

Re: Druid & Magiker — lära sig av varandra

Thu 11 Jan 2018, 23:05

Ett ord: Optning.
________________________
Meka Extraordinaire

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests