Piratbandit
Topic Author
Posts: 1
Joined: Mon 17 Jan 2022, 23:10

[Flyttad] Vädersten

Mon 17 Jan 2022, 23:19

Tja. Jag drar igång en ny grupp snart. Läst igenom Vädersten några gånger nu och det känns som en lagom start. Det jag har kvar att bestämma är vart på kartan fästet ska stå för så vitt jag ser finns inte mycket till riktlinjer. Hur tänker ni när ni placerar saker?

Och berätta gärna om era upplevelser av äventyret, för och nackdelar ni stött på m.m.


Sen har jag ändrat lite i Loren men det är för att jag verkligen vill att mina spelare ska kunna hitta en gammal förfallen loggbok med lite smått och gott. Ifall någon är påväg in i fästningen får ni gärna låna/inspereras av det här:

Ungvår dag 4 år 833, Det är stilla. Fredsmötet håller dem på avstånd. Hoppas vi får åka hem snart. Hat-Per är tillbaka på regementet vi planerar rymning. Dagen vi alla kommer minnas är på väg. /Mjöl-Olle

Ungvår dag 9 år 833, En varm vind blåser från syd. En rovfågel blickar ut över garnisonen från den stora eken i norr. Glöden från nattelden pyr i morgonsolen. När den brinner igen är vi inte kvar. Mina män är redo. Jag är redo. Ikväll rymmer vi. Glöm oss inte. En dag kommer ni få höra om oss/Mjöl-Olle

Ungvår dag 9 år 835, efter tre år i militärfängelse är jag fri. Gör inte våra misstag. Rikta blicken nedåt och gör det du ska. Du vill inte se det jag sett. Mjöl-Olle

Ungsommar dag 18 år 837, lugn dag trots nyheter om krig över landet. Spenderade dagen med Rosa på salongen. Vet ni så vet ni.

Skördeblot dag 43 år 839, såg just nästa stora del av vår styrka lämna Vädersten. Måtte Orme skydda dem. De Per ledde tillbaka från den senaste bataljen mådde inte bra. Vildarna i öst är inte nådiga. Välsigne dig som läser det här.

Höstvände dag 2 år 841, Zygofer har fått en dotter så goda bakelser skickades hit. Allt är inte elände trots att kriget står i farstun. Vi får hoppas att hon blir en skön sikt för oss när hon blir äldre. Är trött på fula gamla gubbar till regenter.

Ungvår år 852 dag 33, Martea med två barn efterlyses. förstår inte varför här för inget händer. Varför är det ingen som tar ropen på hjälp på allvar? En kvinna med sjukdom bortrövad av någon på byn men ingen gör något. EN dag ska ni få smaka på min vrede.

Senhöst dag 1 år 833, Vi kommer inte få åka hem. Tur jag tog med min flöjt. Några gubbar verkar gilla när jag spelar vilket är kul.

Senhöst dag 7 år 873. Kung Algarod själv red hit och nu rustar vi upp för krig. Alla icke-partisaner ska dö blodigt under våra händer. Leve kungen.

Ungvinter dag 12 år 873. Kungen är en skön prick. Fortfarande lugnt här. Har blivit bättre på flöjt och Algarod verkar uppskatta när jag övar. Det här kanske inte är så dumt ändå. Gubbarna på regementet gav mig till och med ett nytt smeknamn!/Flöjtanten

Ungvår dag 40 år 874. Therania är tydligen kåt på kungen. Stackars krake, ingen skulle må bra med den slemhögen hängandes efter sig, speciellt i såna här svåra tider, när kriget i öst är så svårt att hålla under kontroll. Kungen är en upptagen man behöver inte Therania i kungahuset.

Senvår dag 6 år 874 - Idag kom vi hem. 40 män kortare, 60 på bår. Blodet på mina fingrar rinner över sidan. Min flöjt blev krossad av en känga i en vallgrav. Orme kommer få smaka på vår vrede i efterlivet. Jag är inte längre en man. Min själ är kvar i leran. Jag är ett vandrande skelett med en mordlust./Soldaten en gång känd som flöjtnanten.

Moderatorhandling: Flyttade tråden till en mer lämpligare plats för den.
 
BrotherB
Posts: 230
Joined: Thu 11 Oct 2018, 09:10
Location: Norrköping

Re: [Flyttad] Vädersten

Thu 20 Jan 2022, 09:52

Hur många spelare är ni? Vädersten kan vara väldigt tufft och hårt att börja där.
Skulle rekommendera Kumleklint att börja med.
Nothing lasts, but nothing is lost.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests