Hallå!
Har uppfattat det som att magisystemet inte är så bra? Är det något som kommer att ses över och göras om?
Öh, nej, det har jag väldigt svårt att tro. Vad är det med magisystemet som du inte tycker är bra?Hallå!
Har uppfattat det som att magisystemet inte är så bra? Är det något som kommer att ses över och göras om?
Eftersom det är kärnan i År Noll systemet du inte gillar så kan jag direkt säga att det inte kommer att ändras. Det spelar ingen roll även om jag skulle kunna ge ett narrativ för varför det fungerar som det gör så jag förslår att du husreglar kraftpoäng-systemet, men tänk då på att mycket i spelet hänger ihop och ändrar man på ett ställe så behöver man ändra mycket annat också.Upplevde från vissa i gruppen att magisystemet inte kändes så effektfullt eller lönsamt.
Även att du måste lägga ett kraftpoäng när du ska kasta något, men det enda sättet att få kraftpoäng är när du pressar ett slag SAMT tar skada.
Så du måste ta skada (döskalle) när du pressar för att få ett kraftpoäng.
Är jäkligt knasigt sätt att få mana.
En viktig aspekt med magin är också att den är EXTREMT kraftfull. Säg att du möter en snubbe med STY 5 och har 12 i rustning, en krigare som slåss får kämpa för att döda snubben för han kan ducka, parera osv. Men som magiker, för fem kraftpoäng kan du döda fienden direkt. I alla fall. Magin är kraftfull, det är ett spännande sätt att använda magin på. Magiker behöver vara lite mer försiktiga i hur de spenderar poängen, så magin är inte konstant en del av spelet.Upplevde från vissa i gruppen att magisystemet inte kändes så effektfullt eller lönsamt.
Även att du måste lägga ett kraftpoäng när du ska kasta något, men det enda sättet att få kraftpoäng är när du pressar ett slag SAMT tar skada.
Så du måste ta skada (döskalle) när du pressar för att få ett kraftpoäng.
Är jäkligt knasigt sätt att få mana.