User avatar
AndersP
Topic Author
Posts: 94
Joined: Tue 03 Oct 2017, 14:12

Jättespindlar?

Wed 09 Jan 2019, 11:56

Hej!
I Stormunsel så finns varelsen jättespindel men hittar inga egenskaper för denna i boken eller i spelledarboken. Har jag missat något eller är tanken att man själv ska hitta på egenskaperna för detta?
 
Jens go game
Posts: 296
Joined: Fri 04 Nov 2011, 07:49

Re: Jättespindlar?

Sat 17 Apr 2021, 15:05

Nu har vår spelgrupp kommit hit. Har inte tänkt på det förens nu, det saknas jättespindlar i Svärdets sång. Är det någon som har husreglat ihop värden för en jättespindel?
 
User avatar
Fenhorn
Moderator
Posts: 4429
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Re: Jättespindlar?

Sat 17 Apr 2021, 15:24

Det enklaste är väl, om man vill ha x antal spindlar, att ta de som står listade bland djuren. De är väl inte "fantasy"-stora men de har styrka ett och det är väl stort för att vara spindlar och i rätt antal så kan de vara farliga. Vill man ha större så kan man ju använda antingen monstergeneratorn eller demongeneratorn för att tillverka gör-stora spindlar. På Year Zero World discord servern så finns det en bot där man kan generera monster. Det kan man ju roa sig med tills det blir en spindel. Det finns de som har gjort det och om man söker på den servern så hittar man demoniska spindlar.

Men man undrar ju hur det var tänkt.
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore
 
Jens go game
Posts: 296
Joined: Fri 04 Nov 2011, 07:49

Re: Jättespindlar?

Sun 18 Apr 2021, 15:24

Det enklaste är väl, om man vill ha x antal spindlar, att ta de som står listade bland djuren. De är väl inte "fantasy"-stora men de har styrka ett och det är väl stort för att vara spindlar och i rätt antal så kan de vara farliga. Vill man ha större så kan man ju använda antingen monstergeneratorn eller demongeneratorn för att tillverka gör-stora spindlar. På Year Zero World discord servern så finns det en bot där man kan generera monster. Det kan man ju roa sig med tills det blir en spindel. Det finns de som har gjort det och om man söker på den servern så hittar man demoniska spindlar.

Men man undrar ju hur det var tänkt.
Tack för svar. Det blev en hybrid av att välja bland monstergenerator + demongeneratorn.
 
User avatar
pellejones
Posts: 238
Joined: Wed 22 Oct 2014, 23:14
Contact:

Re: Jättespindlar?

Wed 21 Apr 2021, 22:40

Jag har gjort en jättespindel till Drakborgen :) Så om ni backade Drakborgen så får ni en jättespindel där.
 
Jens go game
Posts: 296
Joined: Fri 04 Nov 2011, 07:49

Re: Jättespindlar?

Sat 24 Apr 2021, 09:55

Jag har gjort en jättespindel till Drakborgen :) Så om ni backade Drakborgen så får ni en jättespindel där.
Fan vad coolt. Alltså i Drakborgens Svärdets Sång äventyrsplats?
 
User avatar
pellejones
Posts: 238
Joined: Wed 22 Oct 2014, 23:14
Contact:

Re: Jättespindlar?

Sat 24 Apr 2021, 19:30

Jag har gjort en jättespindel till Drakborgen :) Så om ni backade Drakborgen så får ni en jättespindel där.
Fan vad coolt. Alltså i Drakborgens Svärdets Sång äventyrsplats?
Jepp exakt så! Men tyvärr släpps detbara till de som backade Drakborgen :/ pga rättigheter till just Drakborgen så kan det inte säljas osv.
 
Jens go game
Posts: 296
Joined: Fri 04 Nov 2011, 07:49

Re: Jättespindlar?

Mon 03 May 2021, 21:40

Jag har gjort en jättespindel till Drakborgen :) Så om ni backade Drakborgen så får ni en jättespindel där.
Fan vad coolt. Alltså i Drakborgens Svärdets Sång äventyrsplats?
Jepp exakt så! Men tyvärr släpps detbara till de som backade Drakborgen :/ pga rättigheter till just Drakborgen så kan det inte säljas osv.
Vilken tur att jag har backat Drakborgen. Ser fram emot det ännu mer nu! Har din jättespindel 6 ben som på den klassiska jättespindeln i drakborgen eller gjorde du en åtta benad som i verkligheten? Hoppas på det första.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests