ThemVSyou

Vad hände med?

Sun 16 Feb 2014, 01:22

Ja jag har då smått funderat på om det kanske var brist på tid eller möjligtvis plats, men varför finns det inte info om nån stad på vare sig Saphyna eller Trinsmyra och då menar jag sån info som det finns om Tricilve och Fontra Cilor i grundboken med karta och en rätt grundlig bakgrund.
Städer som jag har tänkt skulle ha det var i så fall Vumbra eller Rakma på Trinsmyra och Tigold på Saphyna dock kanske sådan info kommer i en framtida modul

Henke

Re: Vad hände med?

Sun 16 Feb 2014, 06:17

Ja jag har då smått funderat på om det kanske var brist på tid eller möjligtvis plats, men varför finns det inte info om nån stad på vare sig Saphyna eller Trinsmyra och då menar jag sån info som det finns om Tricilve och Fontra Cilor i grundboken med karta och en rätt grundlig bakgrund.
Städer som jag har tänkt skulle ha det var i så fall Vumbra eller Rakma på Trinsmyra och Tigold på Saphyna dock kanske sådan info kommer i en framtida modul
I tråden Tigôld delar Baldyr med sig en hel del inofficiell information om staden.

Personligen har jag annars använt den gamla Trakorienboken från 80-talet när den egna kampanjen besökte Vumbra och Rakma. Det finns inte jättemycket information, men ändå lite att utgå ifrån. I övrigt så håller jag med om att det hade varit väldigt kul med mer beskrivning av städerna. Gärna på liknande sätt som Fenix-artikeln om MUA´s Gotland som kom för en mängd år sedan.
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte

Baldyr

Sun 16 Feb 2014, 10:52

Som Henrik påpekar så kommer en inofficiell beskrivning av Tigôld på Saphyna upp online inom en snar framtid. :) En del information finns dessutom redan i äventyret Griftehjärta.

Baldyr

Sun 16 Feb 2014, 13:19

Jag kan inte låta bli att slå lite på min egen trumma. Fast egentligen tillhör äran Jörgen Karlsson, som står för layouten och kartorna!

Image

Modulen blir preliminärt 44 sidor i A4-format och inkluderar såväl skuggspel som kampanjuppslag.
Last edited by Baldyr on Sun 16 Feb 2014, 13:32, edited 1 time in total.

Henke

Sun 16 Feb 2014, 13:26

Snyggt!!!
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte

Tomas
Site Admin

Mon 17 Feb 2014, 00:01

Mycket vackert!
Att inte fler städer beskrivs i grundboken beror helt enkelt på att det inte fick plats - boken (den första utgåvan) var ändå 352 sidor tjock! Därtill saknar Saphyna och Trinsmyra metropoler av samma dignitet som Tricilve och Fontra Cilor. Men jag håller med om att mer material om dessa två öar behövs! Och jag kan avslöja att det kommer just sådant i den kommande nya Världsboken till spelet...
Fria Ligan

ThemVSyou

Mon 17 Feb 2014, 19:56

Mycket vackert!
Att inte fler städer beskrivs i grundboken beror helt enkelt på att det inte fick plats - boken (den första utgåvan) var ändå 352 sidor tjock! Därtill saknar Saphyna och Trinsmyra metropoler av samma dignitet som Tricilve och Fontra Cilor. Men jag håller med om att mer material om dessa två öar behövs! Och jag kan avslöja att det kommer just sådant i den kommande nya Världsboken till spelet...
Trevligt då finns det alltså en anledning till att köpa Världsboken
GZIP: Off