User avatar
Henke
Topic Author
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Nekrostylisterna?

Mon 27 May 2013, 15:59

I senaste numret av Fenix (som kom idag! härligt!) står i artikeln om Lojalisternas tid att Skunkrövarna ogillas av bl.a. Nekrostylisterna - men dessa står ej något om sedan. Har det försvunnit ett stycke i texten eller var det inte meningen att dessa skulle vara en skuggmakt? Kan även se att Hattmakarnas skrå (till skillnad från övriga) har ett Hemmaterritorium som inte är en sfär på brädet. Jag förmodar tanken är att sfären skall vara "Klevan" och att varje skuggmakt skall ha ett grundläggande inflytande i sitt hemmaterritorium?

Härligt artikel hur som helst. Man blir verkligen sugen på modulen (och hoppas skuggspelet går att få tag på med ett större bräde).
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
User avatar
Peter
Posts: 587
Joined: Sat 09 Apr 2011, 14:52

Re: Nekrostylisterna?

Mon 27 May 2013, 23:03

I senaste numret av Fenix (som kom idag! härligt!) står i artikeln om Lojalisternas tid att Skunkrövarna ogillas av bl.a. Nekrostylisterna - men dessa står ej något om sedan. Har det försvunnit ett stycke i texten eller var det inte meningen att dessa skulle vara en skuggmakt? Kan även se att Hattmakarnas skrå (till skillnad från övriga) har ett Hemmaterritorium som inte är en sfär på brädet. Jag förmodar tanken är att sfären skall vara "Klevan" och att varje skuggmakt skall ha ett grundläggande inflytande i sitt hemmaterritorium?

Härligt artikel hur som helst. Man blir verkligen sugen på modulen (och hoppas skuggspelet går att få tag på med ett större bräde).
Spännande. Nästa gång jag är i sverige får jag se till att köpa upp massa baknummer av Fenix :)

Jag läste Nekrostylit. Fick bilder av utmärglade svartkonstnärer uppflugna på mausloeumpelare
Check out my BoL heroic migration period hack - Barbarians of the Dark Ages
Kolla mitt ny-klassika BRP-derivat - Monster och Människor
 
User avatar
Henke
Topic Author
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: Nekrostylisterna?

Tue 28 May 2013, 06:26

I senaste numret av Fenix (som kom idag! härligt!) står i artikeln om Lojalisternas tid att Skunkrövarna ogillas av bl.a. Nekrostylisterna - men dessa står ej något om sedan. Har det försvunnit ett stycke i texten eller var det inte meningen att dessa skulle vara en skuggmakt? Kan även se att Hattmakarnas skrå (till skillnad från övriga) har ett Hemmaterritorium som inte är en sfär på brädet. Jag förmodar tanken är att sfären skall vara "Klevan" och att varje skuggmakt skall ha ett grundläggande inflytande i sitt hemmaterritorium?

Härligt artikel hur som helst. Man blir verkligen sugen på modulen (och hoppas skuggspelet går att få tag på med ett större bräde).
Spännande. Nästa gång jag är i sverige får jag se till att köpa upp massa baknummer av Fenix :)

Jag läste Nekrostylit. Fick bilder av utmärglade svartkonstnärer uppflugna på mausloeumpelare
Hehe det var inte heller så dumt. Finns troligtvis en koppling till Trakoriska skyddshelgonet Famrahjold som lät sig styckas (hellre än att göra en dålig affär). Är det försäljningen av "hans" likdelar man har till försäljning? Kanske blandat med Vävarna från D5K (Primamus, Mannohar och Trydulne) som bar talismaner av likdelar från sektens grundare? Ser klart potentiella äventyrsfrön i detta efter att en gång ha läst Roney Lundells krönika om hur likdelarna fick liv så fort "nekro-fashionistan" satte sin fot i aktuellt Lagoband. :)
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4897
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Nekrostylisterna?

Tue 28 May 2013, 08:14

Nekrostylisterna blir det mer om i modulen Tricilve - Lojalisternas tid - referensen borde förstås ha strukits ur artikeln.

Hattmakarnas hemmaterritorium är Gyllenfluda, tack för påpekandet!
Fria Ligan
 
User avatar
Hopeless
Posts: 27
Joined: Wed 04 Apr 2012, 11:14

Re: Nekrostylisterna?

Thu 29 Aug 2013, 18:32

Jag kan inte låta bli, men nekrostylister finns ju i riktiga världen... http://vimeo.com/73117740#

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests