User avatar
Henke
Topic Author
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Altors Baksida

Fri 29 Mar 2013, 07:56

Tror detta ämnet var uppe på bordet en gång för längesedan. I och med Riotsminds släpp av gamla DoD-prylar så var jag givetvis tvungen att titta på modulen "Altors Baksida" och Trakorien (sid 30) där man vräker på inte bara med 5:e konfluxen utan även sjätte och sjunde. Texterna känns mer eller mindre som en parodi på det Trakorien som numera är etablerat i form av böcker och rollspel (och tål därför att läsas). Vem visste t.ex. att en Rudolf Hammare besteg tronen efter Arn eller att ett förbund mellan Trakorien, Magilre och Klomellien slöts för att (tillsammans med Blatifagus och hans bröder) spöa upp piratriket Felicien? :-)

http://www.riotminds.se/downloads/OLD/67.pdf
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
Maekolv
Posts: 108
Joined: Mon 16 Apr 2012, 00:18

Re: Altors Baksida

Fri 29 Mar 2013, 10:25

Herregud... suck! :oops:
 
User avatar
Brior
Posts: 934
Joined: Sat 09 Apr 2011, 10:59

Re: Altors Baksida

Fri 29 Mar 2013, 10:35

Det är rätt, nu ska de flinande piraternas lyckliga leenden äntligen täppas till för gott! Ööh, var i hela Argond ligger nu detta Felicien?
 
Maekolv
Posts: 108
Joined: Mon 16 Apr 2012, 00:18

Re: Altors Baksida

Fri 29 Mar 2013, 10:36

"Trakorien är idag fortfarande ett välmående land, utan större inre motsättningar." WTF!?
 
User avatar
Henke
Topic Author
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: Altors Baksida

Fri 29 Mar 2013, 11:26

Skulle sätta samtliga mina trakiner på att Herr Granström inte ligger bakom texten :)

Felicien var i forntiden ett piratrike som sägs ha legat inklämt mellan Jorpanga och Hynsolge. Tillsammans med det svunna kungariket Berendien utgjorde dessa nationer en viktig plats för sin tids äventyrare. Idag finns dock endast floden Hydraflud kvar efter att skapargudarna reviderat geografin med hotfix:en "Konflux 4.07" :)
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
User avatar
Brior
Posts: 934
Joined: Sat 09 Apr 2011, 10:59

Re: Altors Baksida

Fri 29 Mar 2013, 13:05

Skulle sätta samtliga mina trakiner på att Herr Granström inte ligger bakom texten :)
Du kan lugnt raka in dina doftande slantar igen, Henke. Jag var inte inblandad alls.
 
User avatar
Henke
Topic Author
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: Altors Baksida

Fri 29 Mar 2013, 13:25

Skulle sätta samtliga mina trakiner på att Herr Granström inte ligger bakom texten :)
Du kan lugnt raka in dina doftande slantar igen, Henke. Jag var inte inblandad alls.
Puh! Gudinnan Kastyke älskar mig trots allt :)
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest