trilatus
Topic Author
Posts: 4
Joined: Sat 27 Jul 2019, 21:32

Svavel vinter kampanj?

Sat 27 Jul 2019, 21:36

Tjena!
Jag är förmodligen lite trög men har sökt som en galning. Jag hittar ingen stans om svavel vinter är en kampanj och om det är det är det första delen och/eller finns det andra delar efter den. Skulle uppskattas om jag fick ett svar så snart som möjligt.

MVH Nooben
 
User avatar
Henke
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: Svavel vinter kampanj?

Sat 27 Jul 2019, 23:01

Tjena!
Jag är förmodligen lite trög men har sökt som en galning. Jag hittar ingen stans om svavel vinter är en kampanj och om det är det är det första delen och/eller finns det andra delar efter den. Skulle uppskattas om jag fick ett svar så snart som möjligt.

MVH Nooben
Svavelvinter från Fria Ligan är ett rollspel som bygger på en romansamling där första boken heter Svavelvinter. Romanerna bygger i sin tur på en gammal äventyrskampanj Där första äventyret hette Svavelvinter och släpptes ursprungligen 1987.
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
trilatus
Topic Author
Posts: 4
Joined: Sat 27 Jul 2019, 21:32

Re: Svavel vinter kampanj?

Sat 27 Jul 2019, 23:10

Okej så det är ett färdigt äventyr alltså? Vad heter del två då?
 
User avatar
Henke
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: Svavel vinter kampanj?

Sat 27 Jul 2019, 23:15

Okej så det är ett färdigt äventyr alltså? Vad heter del två då?
Ja, om vi pratar om ursprungsprodukten så är det en smutsgul låda till Drakar och Demoner och innehåller ett antal äventyrsplatser med en röd tråd.

https://www.svenskarollspel.nu/wikia/Konfluxsviten
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
Byrax
Posts: 1094
Joined: Fri 08 Jan 2016, 10:42
Location: Mythic North

Re: Svavel vinter kampanj?

Sun 28 Jul 2019, 00:14

Del 2 heter Oraklets Fyra Ögon. Det är en kampanj till Drakar & Demoner kallad ’Den Femte Konfluxen’. Del 3 är Kristalltjuren och del 4 har samma namn som kampanjen dvs ’Den Femte Konfluxen’.

Väl värda att leta reda på.

Det går utmärkt att spela kampanjen med de nya reglerna från rollspelet ’Svavelvinter’.
 
trilatus
Topic Author
Posts: 4
Joined: Sat 27 Jul 2019, 21:32

Re: Svavel vinter kampanj?

Wed 31 Jul 2019, 16:16

Okej så  vad är det som jag behöver köpa till för svavelvinter regel boken och äventyret. 
 
User avatar
Henke
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: Svavel vinter kampanj?

Thu 01 Aug 2019, 16:01

Okej så  vad är det som jag behöver köpa till för svavelvinter regel boken och äventyret. 
Det finns inget regelstöd för Svavelvinterrollspelet i äventyren eftersom äventyren är från 1987-1992. Vill du spela Konfluxen (Svavelvinter-äventyret) m.fl. så finns tre av äventyren att hämta på den här länken (https://drive.google.com/drive/folders/ ... jF0VnJsYWc) och går under licensformen creative commons (du får läsa och spela hur mycket du vill, men om du skall förändra eller försöka sälja innehållet så behöver du ha samtycke från författaren). För att spela Konfluxen i originalutförandet så behöver du skaffa reglerna till Drakar och Demoner (och ev. Expert-reglerna). Personligen rekommenderar jag inte att använda de reglerna utan hade hellre plockat hem äventyren på länken ovan, läst igenom dem och antingen anpassat dem till Svavelvinter Rollspelet eller ett annat regelsystem som jag gillar (Fria Ligans rollspel Svärdets Sång har t.ex. regler som är väl lämpade för den typen av äventyr, men det kräver en del egna ändringar).

Sista delen i Konflux-kampanjen (Den femte konfluxen) får du antingen vänta på att någon gör tillgänglig på samma sätt som länken ovan, eller så går den då och då att köpa på Tradera, men det är en kostsam historia (skulle tippa 1500-2000kr då den väl dyker upp).
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
trilatus
Topic Author
Posts: 4
Joined: Sat 27 Jul 2019, 21:32

Re: Svavel vinter kampanj?

Fri 02 Aug 2019, 18:46

Tackar!!

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests