Jonis
Topic Author
Posts: 45
Joined: Mon 12 Sep 2011, 03:55

DoD-Trakorien - användbar? (eller konfluxsviten)

Wed 12 Sep 2012, 19:23

Min spelgrupp ska börja spela Svavelvinter i framtiden och alla utom jag har skaffat böcker. Jag har däremot den gamla Trakorienboken till Drakar och Demoner där man kan läsa om Trakorien, men den är ju gammal.

Finns det något i den boken att hämta?

Eller ska jag vänta med att läsa tills jag fått tag på svavelvinter?

/ Jonis

Edit: Eller om det finns något i äventyren att använda sig utav?
 
User avatar
Henke
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: DoD-Trakorien - användbar? (eller konfluxsviten)

Wed 12 Sep 2012, 19:45

Vår spelgrupp har speltestat reglerna med hjälp av de gamla Konflux-äventyren och där finns såklart fantastiskt mycket bra att hämta (om man nu inte skall spela en rollperson och därmed förstör lite av äventyret).

Trakorienboken innehåller fortfarande en hel del matnyttigt om Trakorien, och en del saker är användbara...
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
ThemVSyou
Posts: 81
Joined: Tue 03 Jan 2012, 22:44

Re: DoD-Trakorien - användbar? (eller konfluxsviten)

Mon 08 Oct 2012, 14:09

Det kan jag hålla med om Trakorien boken är fortfarande användbar tycker jag, har den också dock som pdf fil och jag har inte orkat läsa igenom hela mest skum läst den men det jag har läst är fortfarande aktuellt så att säga
 
User avatar
Brior
Posts: 934
Joined: Sat 09 Apr 2011, 10:59

Re: DoD-Trakorien - användbar? (eller konfluxsviten)

Mon 08 Oct 2012, 16:39

De två Trakorienversionerna har många likheter. Förslagsvis så använder man de gamla modulerna som idébank och plockar in det man tycker verkar användbart. Så gör jag själv till romanerna.
 
roney
Posts: 17
Joined: Tue 14 Jun 2011, 14:58

Re: DoD-Trakorien - användbar? (eller konfluxsviten)

Thu 11 Oct 2012, 12:54

Använd Briors resekrönika som just en sådan. En personlig upplevelseberättelse som är långt ifrån objektivt sann.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests