Schtajner
Posts: 19
Joined: Sun 18 Nov 2012, 23:34

Re: Vilka Böcker Planeras?

Wed 28 Nov 2012, 17:34

Håller med om att Marjura är en härlig setting, och mer avgränsad än Trakorien vilket kan vara en fördel i spelsammanhang. Vi planerar just nu ingen helt ny Marjuramodul, men det pågår ett intensivt arbete med att uppdatera den gamla Svavelvintermodulen efter romanen och det nya spelets regler.

Den gamla texten kommer att uppdateras och kompletteras med bland annat ett skuggspel för Marjura. Och visst kunde man kanske komplettera den med några nya artiklar också, om isjättar, isdruider eller annat. :)
Det låter lovande :D. Låter som en väldigt gedigert arbete. Läst tidigare om att Granström skulle göra det möjligt men inte att någon hade plockat upp handsken. Undrar om det är möjligt om det kan tänkas gå PoD i framtiden eller är det önsketänk?

Jo jag känner att Majura skulle kunna funka som en väldig trevlig minisetting som känns lite mer lockande för mig än resten av Trakorien. Marjura ger mig lite mer fantasykänsla och känns mer lättillgängligt för mig att göra något av som spelledare i dagsläget.
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Vilka Böcker Planeras?

Wed 28 Nov 2012, 18:18

Undrar om det är möjligt om det kan tänkas gå PoD i framtiden eller är det önsketänk?
Vi tänker till och med trycka den, i en riktig hårdpärmsupplaga! Så är planen i alla fall.
Fria Ligan
 
Schtajner
Posts: 19
Joined: Sun 18 Nov 2012, 23:34

Re: Vilka Böcker Planeras?

Thu 29 Nov 2012, 22:51

Undrar om det är möjligt om det kan tänkas gå PoD i framtiden eller är det önsketänk?
Vi tänker till och med trycka den, i en riktig hårdpärmsupplaga! Så är planen i alla fall.
Bättre än vad jag vågat hoppas då. :D

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests