Baldyr: Jag mailade dig den vridna kartan över Härnösand, men har nog aldrig haft en med namn inprickade. Kanske Peter har det?
Hälsar
Erik G
Tack! Jag lade upp den på Google Drive, enligt önskemål: https://drive.google.com/file/d/0B2RWFZ ... d0RHZLYTRrBaldyr: Jag mailade dig den vridna kartan över Härnösand, men har nog aldrig haft en med namn inprickade.
Tänk på att Staden O som det är skrivet är baserad på en maffia-struktur - man har de rättigheter och tryggheter man mäktar försvara, vilket innebär att allt territorium och/eller verksamhet är inpinkat av furstehus, gillen eller klaner - finns det en tvätteriholme så finns där också ett gille eller en patron eller beskyddare. Detta borde innebära att även om det visst kan finnas områden med ett tydlig syfte är det troligtvis vanligare med blandade kvarter under en särskild faktion - kanske med egna skyddsanläggningar - åtm i mitt huvudTänker att småöarna kan ha något särskilt syfte också, exempelvis kan man koka fiskolja på en medan en annan upptas av ett storskaligt tvätteri. Ägare och personal bor och verkar sålunda på holmen medan kunder och leverantörer får ta sig ut till inrättningen. Verksamheten sätter så att säga prägel på invånarna, vilka allt mer sällan lämnar sin trygga hamn.
Fungerar på samma sätt med stater. Men då snackar vi maffiastruktur på en helt annan nivå.Menar just att om man faktiskt lyckas försvara sin egen lilla holme så har man precis blivit sin egen faktion.