kjetilkverndokken

Samlingen har vokst

Tue 10 Jun 2014, 11:24

Da har jeg anskaffet meg Svavelvinter – Äventyrspaket: Tricilve och Tramenze, og har nå alt av Svavelvinter (Med unntak av hovedkartet, men tror jeg står over det).

Må si jeg falt for Svavelvinter med engang jeg leste pdf'en som kom med min bestilling av hovedboken. Det er en spennende verden som gir samme stemning som A song of ice and fire, bare mer fantastisk men ikke for mye.
Reglene er lette men har dybde, magisystemet er fantastisk enkelt men har bredde. og selv om det er beregnet på erfarne rollespillere, så kan det lett bli brukt med nybegynnere hvis spilllederen er forberedt.

Nå har jeg enda ikke fått testet spillet så mye mer enn å lest gjennom reglene og drømt litt om hvordan det blir å spille det.
Men er det noen pitfalls eller tips for å spilllede spesifikt dette rollespillet? Har ellers masse erfaring med både klassiske og indie spill - man alle unike rollespill har sine egne ting å passe på. Og undrer meg om det er noe ekstra å tenke på her med tanke på Skuggmaktene og normale roller - litt som i gamle Wraith the oblivion?
GZIP: Off