ThemVSyou
Topic Author
Posts: 81
Joined: Tue 03 Jan 2012, 22:44

Gränsrymden & Djachroum Spelledardiskussion

Sun 18 Nov 2012, 23:19

Tänkte att det kunde vara bra att ha en tråd för Gränsrymden & Djachroum för dem SL som vill dela med sig sina planer för denna del av Coriolis universumet som dem inte vill att deras spelare ska se
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Gränsrymden & Djachroum Spelledardiskussion

Sun 18 Nov 2012, 23:30

Härligt! Är du på G med er grupp? :)
Fria Ligan
 
ThemVSyou
Topic Author
Posts: 81
Joined: Tue 03 Jan 2012, 22:44

Re: Gränsrymden & Djachroum Spelledardiskussion

Sun 18 Nov 2012, 23:45

Härligt! Är du på G med er grupp? :)
Ingen grupp på G, dock har jag lite planer och idér som rör gränsrymden måste skaffa boken dock också just nu är det idér som har händelserna i Ljusblommans Mörka Blad som grund
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Gränsrymden & Djachroum Spelledardiskussion

Sun 18 Nov 2012, 23:48

Ingen grupp på G, dock har jag lite planer och idér som rör gränsrymden måste skaffa boken dock också just nu är det idér som har händelserna i Ljusblommans Mörka Blad som grund
Kul - det blir spännande att se vad det blir av det, om du delar med dig här på forumet.
Fria Ligan
 
ThemVSyou
Topic Author
Posts: 81
Joined: Tue 03 Jan 2012, 22:44

Re: Gränsrymden & Djachroum Spelledardiskussion

Mon 19 Nov 2012, 00:11

Ingen grupp på G, dock har jag lite planer och idér som rör gränsrymden måste skaffa boken dock också just nu är det idér som har händelserna i Ljusblommans Mörka Blad som grund
Kul - det blir spännande att se vad det blir av det, om du delar med dig här på forumet.
Kommer nog faktiskt att försöka både vara lite mer aktiv på forumet och dela med mig av saker dock är jag rätt dålig att skriva ner saker så vi får se hur det blir
 
robobot
Posts: 31
Joined: Fri 28 Sep 2012, 11:16

Re: Gränsrymden & Djachroum Spelledardiskussion

Sat 15 Dec 2012, 14:18

Hej, tänkte försöka väcka lite liv i den här tråden.

Då vår spelgrupp nästan uteslutande har befunnit sig på Djachroum och i Gränsrymden tänkte jag dela med mig av hur vi har tagit oss igenom äventyren.

Vi började med på Djachroum med LMB för att sedan ta oss tillbaka till Coriolis där gruppen blev tillfrågade att hjälpa till på Ghazalis uppdrag. Då LMB inte gav så mycket birr i belöning tvekade inte hjältarna att tacka ja till jobbet. När de sen kom tillbaka satt de sig, som vanligt i vår grupp, på Wahibs där Wahib själv bad dem frakta ett par containrar dadlar och några tunnor vin till Djachroum och Zalebs kantina. På grund av hur läget ser ut på Djachroum efter LMB blev affären mycket givande för både Wahib och spelgruppen då priser på det mesta har stigit på asteroidstationen. Väl på Djachroum igen drogs gruppen in i mysterierna på SS18. Gruppen använde den gamla fraktaren Fatimas Gåva för att ta sig dit och tillbaka. Skeppet i sig är inte speciellt pålitligt och runt om SS18 var flygmöjligheterna inte optimala. Kanske ledde detta till skador på skeppet som måste lagas under en längre tid - därav söker gruppen snabba birr på andra håll. Wada och Giftgrodan kommer nog ge gruppen ett erbjudande i nästa vecka gällande den iskalla planeten Surha som dem inte kan motstå.
 
User avatar
Kapten Farouk
Posts: 44
Joined: Sun 06 May 2012, 22:20
Location: Malmö

Re: Gränsrymden & Djachroum Spelledardiskussion

Sun 17 Feb 2013, 17:32

Gruppen jag är SL för har kört i Gränsrymden och Djachorum sedan i våras / somras och vi har kommit ganska långt i en större plot. De har varit gnistan som råkat antända ett krig mellan å ena sidan prospektörsklanerna, legionen, konsortiet och syndikatet. På andra sidan nomadsvärmarna, Djachorum, fria ligan, ett gäng korsarer och företaget Hyperion som brutit sig ur Handelskonsortiet. De hade möjlighet att välja sida men kommer att slåss för Svärmarna. Konflikten började med maghdanfyndigheter och en inmutning men har nu växt till att handla om ett "inbördeskrig" i Kuasystemet och rätten till Gränsrymdens självständighet i förhållande till Kuanerna.
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Gränsrymden & Djachroum Spelledardiskussion

Mon 18 Feb 2013, 00:18

Härliga stories robobot och Farouk! Kul att höra hur levande Gränsrymden blir :)
Fria Ligan
 
Love
Posts: 5
Joined: Tue 05 Jan 2021, 17:56

Re: Gränsrymden & Djachroum Spelledardiskussion

Tue 05 Jan 2021, 18:24

Ett till försök till återväckning av gammal tråd :)
Jag och en god vän Cospelleder COriolis på distans via Foundry.
Vi drar igång kampanj i Gränsrymden nu med hälften Nomader och andra hälften Frihandlare.

De drogs in i ett försök av KSS att genom en false flag operation splittra Nomarerna och Akhbar som RP avslöjade så saker är lite spända. Tänkte ge oss på Ljusblommans mörka blad nu, har en RP som är Sirbmed ursprung hos maskinisterna men utan annat än vaga minnen från sin barndom och en annan som jag tänker mig är från den förlorade Ahilarklanen.

När utplånades Ahilar? Finnns det någon tidslinje på Marrabkonflikten?

Vi har också kört ett tidigare äventyr då de kom över en mystisk kommunikator som kunde kontakta Bahjinn, tänkte kanske väva in den senare i kampanjen.

Är det fler döärute som spelar i gränsrymden eller är alla fast i Ikonernakampanjen? Vi tycker den känns lite för episk för att börja med, vill få dem att komma in i världen ordetnligt först och då är gränsrymden en perfekt start.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests