Oskar
Topic Author
Posts: 106
Joined: Fri 27 Apr 2012, 13:55

Blockaden på Zalos

Wed 11 Jan 2017, 13:40

Jag är inte riktigt med på hur blockaden i Zalos-systemet fungerar, det vill säga den som är gjord i protest mot emissariens plats i fraktionernas råd. I beskrivningen av systemet står ju om de platser som utomstående får besöka. Så att komma in i Zalos går. Är blockaden för genomfart mot andra system men det är okej att besöka systemet? Är det alla farleder ut ur Zalos som avses eller bara vissa?
 
Beguiled
Posts: 136
Joined: Sat 30 Jan 2016, 21:57

Re: Blockaden på Zalos

Wed 11 Jan 2017, 13:44

Någon vet säkerligen bättre, men jag har tolkat det som en blockad av planeterna i systemet snarare än av systemet i sig. Genomfart är OK - lägg dig bara inte i vad Pariatet pysslar med och håll dig till de avsatta områdena så blir allt fint.
 
Ygg
Posts: 3
Joined: Tue 20 Dec 2016, 22:11

Re: Blockaden på Zalos

Wed 11 Jan 2017, 22:05

Jag tänker att beskrivningarna av Zalos gäller vid olika tidpunkter. En som behandlar tiden före Emissariernas ankomst (se till exempel avsnittet Atlas över Horisonten). Tiden före tycker jag Beguiled ligger nära i sin sammanfattnig. I det beskrivna nuläget, när Zaloskonflikten uppstått, är systemet däremot helt stängt. Miras kedja, vägen för pilgrimerna, förefaller bruten och handeln är blockerad. Omvägen via Odacon är riskfylld och kostsam. Detta har lett till stor irritation och allmän upprustning. Konsortiet har ju hotat med att skicka Legionen om inte blockaden upphävs. Några tankar...

/Ygg
Last edited by Ygg on Thu 12 Jan 2017, 11:56, edited 1 time in total.
 
Tobiasekwall
Posts: 47
Joined: Tue 23 Aug 2016, 09:06

Re: Blockaden på Zalos

Thu 12 Jan 2017, 10:17

Jag tänker mig att hela systemet är blockerat, med rejält bestyckade katedralkryssare som  ligger och vaktar portalen men att skeppare med rätt typ av kontakter kan få passera blockaden. Även martyrerna måste ju få köpa importerade varor, men att de skepp som får passera är rätt litet och att det är lätt att hamna på "svarta listan". man skulle ju då också kunna tänka sig dumdristiga blockadbrytare som försöker tjuvhoppa in i systemet för att sedan pila iväg och smita undan paritets skepp.
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Blockaden på Zalos

Mon 16 Jan 2017, 23:07

Pariatets blockad är som ni skriver lite tveeggad. Det viktigaste är att stoppa den snabba rutten mot Mira men också att se till att externa intressenter inte lägger sig i kriget med Zalos-B och få större kontroll på handeln inom systemet. Med rätt kontakter kan frihandlare med rätt last få angöra Främlingsstaden på Karrmerruk som det står på sid. 182 i Horisontenboken.
Fria Ligan

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests