Axel Widén
Topic Author
Posts: 46
Joined: Wed 09 Sep 2015, 22:28

Hur stora tänker ni er azaëler?

Fri 02 Sep 2016, 11:01

Hola! Jobbar på ett scenario där azaëler spelar en viktig roll. Lite funderingar:

+ Nyfödda stora som typ personbilar, de sällsynta alfa-gamlingarna som lastbilar? Större? Mindre?

+ Föreställer mig azaëler som pälsiga jättelarver med "Predator"-kammo. Ja? Nej? Något annat?

Givetvis står det mig fritt att hitta på vad jag tycker passar, men jag är nyfiken på folks synpunkter :)
 
User avatar
Krönikören
Posts: 819
Joined: Sat 01 Mar 2014, 13:43

Re: Hur stora tänker ni er azaëler?

Fri 02 Sep 2016, 13:29

Mina tankar:
"..tunnlar är så stora att de kan ses från rymden med rätt sorts sensorer."
Detta får mig att tänka på en varelse i storlek med sandmaskarna "Shai-Hulud" i dune (vilka även känns som en trolig inspirationskälla).
Samtidigt lämnar ju meningen "rätt sorts sensorer" det ganska tolkningsfritt. Sensorer i Coriolis bör ju vara något mer avancerade än i vår värld, 2016!

Eftersom det är en såpass mytomspunnen varelse i Coriolis, som man vetenskapligt inte vet särskilt mycket om, tänker jag att du nog fritt kan anpassa efter vad som passar bäst. Släpps det något scenario senare där de är större eller mindre kan det ju helt enkelt röra sig om en annan underart/ras/ålder på azaëlerna! :)

Vad gäller kamouflaget så står det att detta är "Mentalt kamouflage", vilket vid en första anblick lätt tolkas som att de är skolade politiker med vana att spela naivt oförstående när de ertappas, men i texten beskrivs som "kan kamouflera sig på mystisk väg". Det behöver alltså inte nödvändigtvis uttryckas fysiskt i deras utseende. Kanske kan beskrivas som att RP plötsligt drabbas av känslan att de nickat till eller insett att de hamnat i "tunnelseende", och nu står de där öga mot ögon (och roterande tandrader..)
Last edited by Krönikören on Fri 02 Sep 2016, 19:42, edited 1 time in total.
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Hur stora tänker ni er azaëler?

Fri 02 Sep 2016, 14:03

Hola! Jobbar på ett scenario där azaëler spelar en viktig roll. Lite funderingar:

+ Nyfödda stora som typ personbilar, de sällsynta alfa-gamlingarna som lastbilar? Större? Mindre?

+ Föreställer mig azaëler som pälsiga jättelarver med "Predator"-kammo. Ja? Nej? Något annat?

Givetvis står det mig fritt att hitta på vad jag tycker passar, men jag är nyfiken på folks synpunkter :)
Som Krönikören skriver, de gamla är stora som mindre hus. Iö kör som det passar dig :)
Fria Ligan

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests