Greipur

Emissarien som försvann (modifikation)

Sun 01 Dec 2019, 21:05

Image

Emissarien som försvann - modifikation

Hej alla! Här kommer min modifikation till del ett av Ikonernas nåd. Eftersom det är så mycket text i kampanjen så kommer jag hoppa väldigt mycket, tycker överlag att den är väldigt bra så justerar bara enstaka delar. Tycker det är värt att dela med mig! Jag gillar att erbjuda snack och klurerier, så det är lite mindre strid än i boken. Kommer uppdatera texten de kommande veckorna/månaderna eftersom det är en ganska lång resa.

Äventyr 1 - I martyrernas fotspår

Akt 1 och 2
Skiljer sig inte så mycket, den största skillnaden är kopplingen till Arams hemlighet som jag modifierade innan. Broder Ramas som RP har träffat på Ghazali och Jina tog hand om min version av Amil som är mystikersmittad. Amil är den mystikersmittade som är RPs "call to action" i kampanjen då han försvinner. Broder Ramas blir angiven för mord av syster Robwah och är därför inte nåbar i början. Spelarna räddar Ramas (eller inte) och han pratar om martyrkommandot och att Pariatet behöver reformeras, oavsett om det är utrbrytare så odlas en hätsk stämning och Ramas har lärt sig att Amil inte är ondskan självt. Ramas kommer starta en reformistisk rörelse på Coriolis efter Sanatoriumet har lagts ner och kommer dra in spelarna i framtiden. Utöver detta så är Sabetha Pour (Ghazali) med i Astûrban, hon gick med där för att slippa bli jagad av Syndikatet. Hon har därmed tagit Akoubas plats. Komoro Vai gjorde en liknande deal med KSS på Corilois, därmed har RP två f.d. smugglare som kommer manipulera dem, om de kommer undan med det.

Jag har börjat experimentera med resonanskrafter som en interaktiv "walking simulator" eller detektivupplevelse så i Emissariens bostad fick den mystikersmittade bestämma att befinna sig på några platser utanför rumstiden och såg flera händelser. Sen kan resten av gruppen pussla ihop, det blir lite som In Medias Res eller hemsökta rymdstationer á la System Shock. Det verkar som spelarna tycker om det!

Image
(Gjord av mig, plz no steal)

Illustrationen ovan är hur jag föreställer mig Emissarien, med en modifierad gasmask och lösa kläder som kan dölja detaljerna. Och alla ögonen kan få en att tänka på en rymdvarelse eller liknande. Det enda jag kunde läsa om i böckerna var att den hade en blå sjal, vad jag vet. Men det här funkar för mig!

Akt 3
Jag har precis läst klart alla Metro-böckerna av Gluchovskij och tänkte att ha en bunt med stationer med monorailtuber á la den ryska metron. Och för att göra det lite mer Coriolis ta inspiration från Forntida Egypten i form av De dödas bok (området är ju som underjorden). Jag föreställer mig att när Coriolis byggdes så var kärnan i Källaren en bra plats att ha bostäder och verkstäder, när stationen var klar behövdes inte området mer. Detta område kommer ersätta Labyrinten. Precis som i Metro-böckerna kommer olika stationer vara små "stadsstater", t.ex. Tredje sfären, Skavara-marknaden och Skavara-byn. Vissa är övergivna och hemsöks t.ex. av Besten. Resan fram till hit är alltså mer vertikal och plötsligt blir det mer horisontellt.

Image
(Kartan är från Metro 2035)

Här är kartan för spelarna, det är en gammal karta som Martyrkommandot och Broder Ramas har hittat.

Image

Så här ser det egentligen ut (SL-karta). Strecken som går tvärs över vissa banor är monorailbanor som har kollapsat eller svetsats igen. RP kommer genom hissen (1) och har sen två vägar att gå, antingen genom Bestens område (markerat med punkterna i mitten) eller ta vägen genom smugglare och skavara.

Image

Under konstruktion!

Äventyr 2 - Den kuanska konspirationen

Också under konstruktion. ;)
GZIP: Off