Moldeboa
Topic Author
Posts: 35
Joined: Tue 12 Jun 2018, 08:02

Kontakter etter Elysiums fall

Mon 17 Dec 2018, 23:59

Hei! 

Så mutanter har sine mutantkrefter, dyr har sine animal powers, roboter har moduler og ikke-muterte mennesker har kontakter ... i alle fall så lenge Elysium fremdeles fungerer. Hva med en kampanje som utspiller seg etter Elysiums fall, ute i Sonen når Elysium er fragmentert og kontaktene ikke lenger er tilgjengelig? 
Det virker som om ikke-muterte menneskers "spesialkrefter" fort kan miste sin effekt i en kampanje satt i sonen. 

Jeg vet det står i kapittel 5 i bok 2 av Elysium at kontaktene er tilgjengelig i sonen, men hva med et tilfelle hvor kun et fåtall ikke-muterte mennesker forlater restene av Elysium og begir seg ut på egenhånd? 
 
Pathos
Posts: 7
Joined: Thu 27 Dec 2018, 19:57

Re: Kontakter etter Elysiums fall

Sat 29 Dec 2018, 00:30

Jag förmodar att ett rejält gäng tar sig till Zonen eftersom de kan utgöra en hälsosam genetisk pool (befolkningen ökar med 1t6). Så ett gäng kontakter borde väl finnas bland dem tänker jag. Sen har ju ättledarna inte gjort annat än att smida ränker och dra i trådar hela sina liv, så om de behöver någon eller någonting åt något (en kontakt) så vet de hur de gör för att hitta lämplig problemlösare bland Zonens urinvånare. Borde till och med vara enklare i Zonen eftersom Zondväljarna inte är fullt så... Sofistikerade... Som människorna från forna Elysium.
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Kontakter etter Elysiums fall

Sat 29 Dec 2018, 16:54

Precis, tanken är att ett ganska betydande antal människor flyr från Elysium och att kontakterna i huvudsak finns bland dessa.
Fria Ligan
 
Moldeboa
Topic Author
Posts: 35
Joined: Tue 12 Jun 2018, 08:02

Re: Kontakter etter Elysiums fall

Wed 09 Jan 2019, 23:32

Grunnen til at jeg spør, er at jeg lager et scenarie til et con, hvor alle de spillbare "rasene" er inkludert ute i sonen, inkl. ikke-muterede mennesker. Men etter nærmere ettertanker er ikke dette mennesker fra Elysium, mer lik menneskene fra "Family Homestead"-sektoren (har den på engelsk, vet ikke hva den heter på svensk). 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest