Om någon väljer 2 inflytande i någon sektor och det finns andra spelare som väljer 1 inflytande i den sektorn, försvinner den 1:an då. Rent tekniskt så har ju en spelare fått två i den sektorn.
Jag antar att "inflytande 2 tar bort alla 1:or i sektorn" regeln inte gäller startinflytande, eller?
(Utan det är bara om två spelare har valt 2 i samma sektor som inflytande stryks)
Anledning att jag frågar är att jag har svaga minnen att några i betatestningen använde "inflytande 2 tar ...) regeln även med startinflytandeplaceringarna (det var ord det).
(Kan minnas fel måste jag säga).