Johan Ekberg
Topic Author
Posts: 52
Joined: Mon 22 Apr 2013, 14:08
Location: Skövde

Regelsystem i kommande scenarion

Mon 22 Apr 2013, 14:32

Hej! Jag har några frågor till Fria Ligan angående kommande äventyr/scenarion. Hur tänker ni göra när det gäller regelhänvisningar i Arams Ravin/Hemlighet? Är det helt och hållet gjort för "gamla" Coriolis eller funkar det även till Coriolis 2?

Jag undrar samma sak när det gäller Den Tredje Kaptenen som ni väl också tänkt att släppa framöver, samt fortsättningen på Mahanjis Väktare (PODar?). I de två sistnämnda fallen så är de ju tänkta att spelas ihop med äldre äventyr som har det gamla systemet, men ni lär väl ge ut dem efter de nya reglerna kommit, eller hur? Det vore skönt om dessa två funkade med den gamla regelboken så man slapp konvertera hjältarnas värden...tänker ni ha dubbla regel/slp-stats för båda systemen kanske?
 
robobot
Posts: 31
Joined: Fri 28 Sep 2012, 11:16

Re: Regelsystem i kommande scenarion

Mon 22 Apr 2013, 15:14

Angående de äldre äventyren har Kosta nämnt lite hur de har tänkt att lösa det med de nya reglerna i den här tråden:
http://frialigan.se/forum/viewtopic.php?f=15&t=572
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Regelsystem i kommande scenarion

Tue 23 Apr 2013, 21:10

Hej! Jag har några frågor till Fria Ligan angående kommande äventyr/scenarion. Hur tänker ni göra när det gäller regelhänvisningar i Arams Ravin/Hemlighet? Är det helt och hållet gjort för "gamla" Coriolis eller funkar det även till Coriolis 2?
Arams görs just färdigt av Christian - med modifikationen att "just" är ett ganska vitt begrepp i rollspelsbranschen. Den görs till de gamla reglerna. När de nya reglerna kommer så gör vi statspdfer till Arams, och allt annat för den delen (som MV).
Jag undrar samma sak när det gäller Den Tredje Kaptenen som ni väl också tänkt att släppa framöver, samt fortsättningen på Mahanjis Väktare (PODar?). I de två sistnämnda fallen så är de ju tänkta att spelas ihop med äldre äventyr som har det gamla systemet, men ni lär väl ge ut dem efter de nya reglerna kommit, eller hur? Det vore skönt om dessa två funkade med den gamla regelboken så man slapp konvertera hjältarnas värden...tänker ni ha dubbla regel/slp-stats för båda systemen kanske?
Den tredje kaptenen är skriven till de nya reglerna - det fanns en tidig version med vissa stats i gamla reglernas stil. Del två på MV kommer göras till nya reglerna. Vi har inga planer - just nu iaf - på att dubbelstata böcker.

Ett konverteringssystem bakåt kan bli svårt, som jag ser det - men folk här på forumet kan ju ha idéer vi kan använda :)
Fria Ligan
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Regelsystem i kommande scenarion

Tue 23 Apr 2013, 21:50

Vid närmare eftertanke så verkar ju en del gilla det gamla systemet så ev kanske man kan göra något bakåtkonverteringssystem för rollpersoner iaf. Vem vet...
Fria Ligan
 
User avatar
Zapp
Posts: 462
Joined: Sat 09 Apr 2011, 17:45

Re: Regelsystem i kommande scenarion

Fri 26 Apr 2013, 17:36

Jag tycker ni ska ha 100% fokus på era nya regler.

Alla ansträngningar vad gäller existerande ("gammalt") material ska vara ägnat åt att köra det materialet i ert nya spel.
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Regelsystem i kommande scenarion

Fri 26 Apr 2013, 17:47

Jag tycker ni ska ha 100% fokus på era nya regler.

Alla ansträngningar vad gäller existerande ("gammalt") material ska vara ägnat åt att köra det materialet i ert nya spel.
Det är precis som du säger - men Arams är något som Christian pillar med, vi gör inget med texten alls där. Frilansaren Adam Palmqvist har skrivit en del om lyxmånen Cala Duriha, men det är allt.

Konverteringsregler är en senare grej.
Fria Ligan

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests