Jonis
Topic Author
Posts: 45
Joined: Mon 12 Sep 2011, 03:55

Ta saker från Alien till Coriolis

Sat 27 Apr 2019, 10:46

Nu vet vi ju inte så mycket om Alien-rollspelet som ska komma. Att spela det  i sig lockar mig inte, men jag funderar på om man kan ta saker därifrån och stoppa in i Coriolis. Kanske monster/scenarion som sker i "deep space" och koppla monstren till Mörkret mellan stjärnorna. 

Vad tror ni såhär initialt?
 
Attackmack
Posts: 134
Joined: Sun 17 Feb 2019, 03:22

Re: Ta saker från Alien till Coriolis

Sun 28 Apr 2019, 13:01

Initialt...kanske att regler och statblock går att lyfta över, Gazalis sista resa är ju väldigt Alien-esque i tema så utrymmer finns i coriolis.
Men de är väldigt olika settings och förutom vissa scenarion som kan erbjuda liknande stämmning är det kanske inte så mycket som bör kombineras.

Jag är intresserad av Alien inte så mycket för att det baseras på filmerna utan för att det är ganska hard-scifi. Jag undrar om det kommer återspeglas i regelverket på något sätt, kanske fler attribut och gedignare/mer specifik färdighetslista.

Älskar för övrigt Coriolis, tror det är min favorittolkning av Year Zero regelsystemet.
 
Beguiled
Posts: 136
Joined: Sat 30 Jan 2016, 21:57

Re: Ta saker från Alien till Coriolis

Sun 05 May 2019, 13:43

Jag är intresserad av Alien inte så mycket för att det baseras på filmerna utan för att det är ganska hard-scifi. Jag undrar om det kommer återspeglas i regelverket på något sätt, kanske fler attribut och gedignare/mer specifik färdighetslista.
+1 på det!

Jag är väldigt nyfiken på hur det hela tolkas. Kan ju varmt rekommendera Aliens: Colonial Marines Technical Manual för den som inte bläddrat i den. Den tar upp saker som rymdstrid och liknande, om än väldigt kortfattat.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest