Karlefeldt
Topic Author
Posts: 4
Joined: Mon 27 Mar 2017, 00:36

Den Svarta Sanden (Äventyr)

Fri 12 May 2017, 01:05

Den senaste tiden har jag filat på ett äventyr som utspelar sig på Lubau, i området väster om Mnembausjön. 
För er som är nyfikna eller vill ge allmän feedback länkar jag det nedan:

Den Svarta Sanden
https://drive.google.com/open?id=0BzybJ ... XNsSUFGNTA
(Jag vill passa på att ursäkta min vårdslöshet med spellvärlden, då jag har ändrat relativt mycket för att passa in äventyret)

Äventyret är ett skal, vilket kräver relativt mycket arbete av en spelledare för att knyta samman. Om någon känner sig manad att provspela det vore det fantastiskt, och jag hoppas i så fall att de hör av sig här och berättar hur det gick (även om de ändrat näst intill allt)

Vidare vore det kul om det fanns en plats att posta fanmaterial på. Är det möjligt att det redan finns en sådan plats? 
Om inte; Är detta något Ligan har planer på? Alla äventyrsidéer och äventyr som cirkulerar på forumet är ibland svåra att sortera ut och det vore grymt med en gemensam samlingsplats för dessa... 
 
centerbord
Posts: 19
Joined: Wed 31 Aug 2016, 19:05

Re: Den Svarta Sanden (Äventyr)

Thu 01 Jun 2017, 10:24

Har inte läst ännu men provspelar gärna när vi är klara med nuvarande kampanj. Håller med om att en scenariobank vore roligt att ha, jag har två egenskrivna kampanjer som dock kräver en hel del arbete för att vara läsbara för andra. Skulle vara roligt med ett utbyte mellan olika hemmasnickrare.

Jag kanske gör så att jag lägger upp det jag har, även om det är väldigt obearbetat. Ska läsa igenom materialet och se.
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Den Svarta Sanden (Äventyr)

Sun 04 Jun 2017, 12:48

Kul!
Fria Ligan
 
Störningsjouren
Posts: 8
Joined: Tue 14 Feb 2017, 21:36

Re: Den Svarta Sanden (Äventyr)

Wed 28 Jun 2017, 18:48

Tack för att du delar med dig! Sitter och samlar information för att bygga ihop ett eget scenario så detta är ju toppen. (Och väldigt snyggt ihopsatt!)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests