User avatar
Kosta
Site Admin
Topic Author
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Upplägg på ESF

Sun 10 Apr 2011, 22:21

Tar chansen att svara på en fråga angående Emissarien som försvann (ESF, del ett av Ikonernas Nåd), som dök upp på Irrfärder utan slut.

ESF är tänkt att ha delvis typ samma upplägg som folk är vana från MUA-kampanjens böcker - kanske inte exakt - men det kommer finnas kampanjmaterial om Coriolis station och kanske Kua + själva äventyret, metaplotten och lite annat. Den kommer däremot inte vara en mastodont på 300 sidor.
Fria Ligan
 
daflum
Posts: 127
Joined: Sun 10 Apr 2011, 22:45
Location: Hjärtum

Re: Upplägg på ESF

Sun 10 Apr 2011, 22:49

Men det kommer vara uppdelat så det finns en allmän del för alla och en SL-del va?

Många i min grupp är sugna på lite mer material och läsa och med tanke på kampanjens omfattning kan vi spelare knappast läsa boken och äventyren när vi har spelat klart.
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Topic Author
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Upplägg på ESF

Sun 10 Apr 2011, 22:58

Men det kommer vara uppdelat så det finns en allmän del för alla och en SL-del va?

Många i min grupp är sugna på lite mer material och läsa och med tanke på kampanjens omfattning kan vi spelare knappast läsa boken och äventyren när vi har spelat klart.
Vår plan är att få ut det mesta kampanjmaterialet som är öppet i PODar, pdfer och Fenix inför ESF.
Fria Ligan
 
Guendolin
Posts: 69
Joined: Sat 09 Apr 2011, 16:12

Re: Upplägg på ESF

Sun 10 Apr 2011, 23:15

Så förstår jag det rätt tänker ni ge ut en (fysisk) bok men också mycket matrial i PDF:er etc?
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Topic Author
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Upplägg på ESF

Sun 10 Apr 2011, 23:22

Japp - en fysisk bok och en massa (en del ;) ) pdfer som vi också PODar. Så med andra ord så blir allt fysiskt om man vill ha det.

OT: Men för ett tag sen gjorde vi en test-POD på Ljusblomman via Publit och den blev skitsnygg - det tryckta (enda) testexet - 48 sidor, som en Fenix typ i tjocklek (lite tunnare).
Fria Ligan
 
Guendolin
Posts: 69
Joined: Sat 09 Apr 2011, 16:12

Re: Upplägg på ESF

Sun 10 Apr 2011, 23:27

För mig som inte är så insat. Vad menas med "POD"?
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Topic Author
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Upplägg på ESF

Sun 10 Apr 2011, 23:54

Sorry, vi har tjatat om det så mkt i FL, så jag tänker inte efter - men det står för Print-on-demand.
Tanken är att vi precis som för Version Noll (här) ska ha en knapp på produktsidan för Coriolis. Tryck på den och du beställer en tryckt version av pdfen som skickas hem till dig (ja man får betala då och adress och sånt). Men vi tänkte använda det svenska tryckeriet Publit och inte Lulu då.
Fria Ligan
 
Guendolin
Posts: 69
Joined: Sat 09 Apr 2011, 16:12

Re: Upplägg på ESF

Mon 11 Apr 2011, 17:16

Kanske inte rätt att diskutera detta i just denna tråd men eftersom det kom upp här...

Hur bra blir dessa "POD:ade" PDF:er? Blir det som spelarböckerna i Mutant? Som insticken i Fenix? Eller blir det mer som (vågar man hoppas?) Mahanjis väktare?
 
User avatar
Nils
Site Admin
Posts: 517
Joined: Fri 01 Apr 2011, 16:16
Location: Stockholm
Contact:

Re: Upplägg på ESF

Mon 11 Apr 2011, 17:38

Angående pod så kommer vi att använda Publit som håller en mycket bra kvalitet på sitt tryck (inom print-on-demand-segmentet naturligtvis). Vi kommer i första hand att satsa på fyrfärgshäften på max 48 sidor.

För den som vill ha mer nördiga detaljer så är omslaget mattlaminerat Tom Otto Silk 350 g (mjukpärm alltså) och inlagan består av Munken Pure 90 g. Det är betydligt mycket bättre än Lulus böcker men förvänta dig inte lyxtryck på något sätt. Vi har provtryckt en Coriolisbok och blev väldigt nöjda med resultatet, färgbilderna blev faktiskt extremt fina. Vi tror att ni kommer att bli nöjda!

Svårt att jämföra med dina exempel, speciellt när jag inte har några ex framför mig, men jag skulle säga att omslaget motsvarar de från spelarböckerna på ett ungefär, men lite mjukare, och inlagan motsvarar en finare broschyr (inte sladdrigt alls, men lite annan papperstyp än de som JFAB tidigare använt).
Fria Ligan
 
Guendolin
Posts: 69
Joined: Sat 09 Apr 2011, 16:12

Re: Upplägg på ESF

Mon 11 Apr 2011, 17:59

Ok. Jag ställer in mig lite på som mutants spelarböckerna med några +/-. Det verkar riktigt trevligt!

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests