User avatar
Henke
Topic Author
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Behov av förslag kring kampanj-upplägg

Fri 10 May 2019, 23:41

Min grupp har nyligen spelat klart Ghazalis sista färd och frågan är nu vilket äventyr som passar bäst att fortsätta med. Jag tänker att det antingen är att gå direkt på Emissarien som försvann eller ännu ett mellansteg med Arams hemlighet. Det förra utifrån att jag gärna vill komma igång med huvudkampanjen, och det senare för att det vore intressant att introducera Nazareems offer innan ESF.

Någon som har förslag på hur jag borde göra och varför samt om det finns fler äventyr som borde utspela sig innan ESF.
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
Limbo
Posts: 17
Joined: Tue 21 Feb 2012, 19:22

Re: Behov av förslag kring kampanj-upplägg

Sat 11 May 2019, 15:28

Det är helt klart en intressant frågeställning, har din spelgrupp pratat något eller hört något om Nazareems offer i era andra äventyr eller diskussioner?

Jag delar din tanke att det vore klädsamt att introducera fraktionen innan kampanjen, men det kan ju faktiskt fungera som en stämningshöjare om ni spelar det efteråt också.
Kanske får gruppen att fundera om händelserna i Arams Ravin är knutna till de mystiska skeendena i ESF - och letar efter bevis för det.
Då skulle du kunna göra Aram till något större, men med risken att tappa lite av charmen i grundäventyret.
 
User avatar
Henke
Topic Author
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: Behov av förslag kring kampanj-upplägg

Sat 11 May 2019, 15:41

Jag skummade igenom ESF och det är ganska lite som nämns om Nazareem mer än att de ligger bakom skeendet triggade av Vestalerna samt att de kommer få en större roll i fortsättningen av kampanjen. Av den anledningen kommer jag inte spela Arams förrän efter ESF.
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
User avatar
Herr Otypa
Posts: 35
Joined: Mon 12 Nov 2018, 14:23

Re: Behov av förslag kring kampanj-upplägg

Mon 13 May 2019, 09:17

Av den anledningen kommer jag inte spela Arams förrän efter ESF.
Tycket det låter vettigt. Nu vet jag inte i vilken takt ni spelar men med tanke på att Ikonernas nåd II säkert dröjer ett bra tag till så skulle säkert Arams passa att lira när ni är klara med del I. 
 
User avatar
Henke
Topic Author
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: Behov av förslag kring kampanj-upplägg

Mon 13 May 2019, 11:45

Av den anledningen kommer jag inte spela Arams förrän efter ESF.
Tycket det låter vettigt. Nu vet jag inte i vilken takt ni spelar men med tanke på att Ikonernas nåd II säkert dröjer ett bra tag till så skulle säkert Arams passa att lira när ni är klara med del I. 
Ja precis. Vi spelar tyvärr ganska sällan (En gång hittills i år och 3-4 ggr under hela förra året) så i den takten skall det nog fungera. Tyckte jag hörde någonstans att del 2 är inplanerad under 2020.
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
User avatar
Herr Otypa
Posts: 35
Joined: Mon 12 Nov 2018, 14:23

Re: Behov av förslag kring kampanj-upplägg

Mon 13 May 2019, 11:58

Ja, jag hörde något om att författaren skrev på boken just nu. Kan tycka att luckan är liite väl stor mellan böckerna. Kan vara svårt att hålla intresset uppe men å andra sidan fick vi ju Atlasboken nyligen så vi har ju mycket att utforska. =)
 
User avatar
baylox
Posts: 176
Joined: Fri 28 Feb 2014, 13:15

Re: Behov av förslag kring kampanj-upplägg

Mon 13 May 2019, 15:52

Har för mig att Mattias JH nämnde "we hear you" i något sammanhang (intervjun med Victory Condition Gaming kanske?) angående den långsamma utgivningstakten och att deras plan är att den tredje delen ska komma betydligt kortare inpå den andra (och kanske t.o.m. att båda två ska komma nästa år...? Lite mer osäker om just detta).
Titta vad jag gjort! / Things I've created:
Coriolis - talanger och referensmaterial
Symbaroum - Unsung Heroes of the Abomitorium
Ur Varselklotet/TftL - mysterier & spelböcker

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests