Revolvermannen
Topic Author
Posts: 43
Joined: Thu 30 Jun 2016, 19:27

Oktoberbiten!

Mon 05 Dec 2016, 19:50

Jag missade Oktoberlandståget för tio år sedan och blev frälst först nu av andra utgåvan. Har förstått att det skrevs (och skrivs) en hel del texter, om allt från körsbärsträd till våldsamma vintrar i Vajrak. Kan man hitta dessa någonstans? Lyssnade på en trevlig podcast där Christian utlovar HÖGVIS med äventyr och kampanjer i framtiden, men måste man uthärda Oktoberlands-torka ända tills dess?
 
Christian
Posts: 39
Joined: Thu 15 Dec 2011, 07:52

Re: Oktoberbiten!

Tue 06 Dec 2016, 08:55

Hehe, det är som ett zombiebett. Braaaaiiiinzzz :). Nu blir du aldrig dig själv igen!

Materialet finns men omarbetas för den nya utgåvan. Om/hur/när det kommer ut kan vi inte lova, utan det hänger på vad vi kan hitta för överenskommelser. Närmast på väg är ett maffigt äventyr av Nils Hintze. Det har arbetstiteln »Den sista najaden« och är skrivet för att synka med Lintovaffären.

Jag förstår att du vill ha mer, men vi har precis klämt ur oss över 500 sidor material i två böcker -- det kan vara så att du måste tåla dig till påsk :).

Hälsar

Christian
 
Revolvermannen
Topic Author
Posts: 43
Joined: Thu 30 Jun 2016, 19:27

Re: Oktoberbiten!

Tue 06 Dec 2016, 09:25

Förstår att ni inte kan tok-släppa material på löpande band. Jag lovar att tålmodigt vänta.

Under tiden ska jag grotta ner mig i lite gamla grejor; hittade ett äldre forum på rollspel.nu som svämmar över av kul diskussioner!
 
Martin
Posts: 12
Joined: Thu 03 Nov 2016, 17:12

Re: Oktoberbiten!

Sat 31 Dec 2016, 14:01

Jag hoppas verkligen ni kommer överens. Jag har köpt och läst både Oktoberlandet och Lintovaffären. Båda är förträffliga, men layouten och bilderna till Oktoberlandet ger en sån helskön känsla som jag inte kan få nog av. Så jag hoppas innerligt att "Den sista najaden" och "Röd måne över Leongrad" har den nya looken med layout och bilder. 
 
Nilo
Posts: 159
Joined: Thu 14 Apr 2011, 11:55

Re: Oktoberbiten!

Sat 31 Dec 2016, 14:42

Jag hoppas verkligen ni kommer överens. Jag har köpt och läst både Oktoberlandet och Lintovaffären. Båda är förträffliga, men layouten och bilderna till Oktoberlandet ger en sån helskön känsla som jag inte kan få nog av. Så jag hoppas innerligt att "Den sista najaden" och "Röd måne över Leongrad" har den nya looken med layout och bilder. 
Den sista najaden är på gång, och Johan Nohr står även denna gång för layout, så den biten blir garanterat lika bra som regelboken!
 
Christian
Posts: 39
Joined: Thu 15 Dec 2011, 07:52

Re: Oktoberbiten!

Sat 31 Dec 2016, 17:46

Hej!

Kul att du gillar böckerna – och jag kan bara instämma i att Johan Nohr är fantastisk! Jag ser mycket fram emot att se Den sista najaden i tryck! Att Nils har skrivit ännu ett grymt äventyr vet jag redan :).

Hälsar

Christian

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest