User avatar
Buio
Posts: 51
Joined: Mon 16 May 2016, 21:25

Robotar med 0 i GE

Sat 28 May 2016, 08:47

Det är möjligt för spelare att välja chassidelar som gör att de får 0 i tre av de fyra olika grundegenskaperna. Jag kollade i reglerna för rekommendation om detta, men hittade inget direkt. Nu kanske det inte är så smart att börja med noll.

Vi skrattade lite åt koncept på detta, t.ex. en robot med 0 i servo, som måste ha högt nätverk för att kunna övertyga andra att bära runt han. Kanske borde lägga till en info-panel om "Suboptimerat" också.
 
User avatar
Flamealot
Posts: 22
Joined: Wed 22 Jun 2016, 22:59

Re: Robotar med 0 i GE

Wed 22 Jun 2016, 23:46

:lol:
Men det kan ju bli ganska kul/intressant rollspel på detta vis också. Nån får dra omkring "superhjärnan" på en skottkärra eller stridsvagnen som är helt pantad. :P 
 
User avatar
Henke
Posts: 1629
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: Robotar med 0 i GE

Thu 23 Jun 2016, 09:18

0 i förflyttning får mig att tänka på den där ryggsäcksroboten i Ulvriket DLM. :-)
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
GZIP: Off