Fenhorn
Moderator
Topic Author

Skrotrobotar

Tue 05 Apr 2016, 23:45

Nu kanske detta står någonstans (jag har lite svårt att läsa i PDF:er, tycker det är skönare med en riktig bok) men laddar skrotrobotar upp som alla andra robotar eller måste de skaffa energi via svarthandel? (kanske är skillnad på RP och SLP här).

Man kan ibland få lite dubbla budskap när man läser nämligen.
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore

Blatifagus

Re: Skrotrobotar

Wed 06 Apr 2016, 11:45

Jag har tolkat skrotrobotarnas situation som att de INTE laddar upp som alla andra. De "finns ju inte" enligt kollektivet. Eftersom robotar kan ladda upp sig en gång per dygn så måste det finnas någon form av kontrollfunktion för uppladdning. Oregistrerade robotar borde med andra ord inte ha tillgång till det systemet.

Dessutom tycker jag att det bidrar till atmosfären med tiggande och dealande skrotrobotar.
Image

Ötzi

Wed 06 Apr 2016, 23:52

Jag har för mig att jag läste någonstans att vissa robotar tjyvkopplar in sig i nätet och roffar åt si energipoäng när de får chansen.
Ingen röta utan artefakter.

Fenhorn
Moderator
Topic Author

Thu 07 Apr 2016, 14:38

Det verkar som om det är lite både och. En del beskrivningar på skrotrobotar i detta samhälle gör gällande att det är svårt för de stackarna, tvingas att tigga löswatt, hålla på med lånewatt, o.s.v. Sedan så står det att de kan koppla upp sig. Om det vore så så behövs ju inget tiggeri eller "svält" för den delen heller.

Jag anar att det är så att om en spelare väljer att spela Skrotrobot så är han uppkopplad (för att har har kvar någon subrutin eller så) men övriga skrotrobotar är det inte. Kanske en balansgrej.
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore

Tomas
Site Admin

Thu 07 Apr 2016, 22:58

Bra fråga. Av balansskäl bör även skrotrobotar få ladda upp sig, så länge Helium finns kvar förstås. :)
Fria Ligan