User avatar
Fenhorn
Moderator
Topic Author
Posts: 4430
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Plundringsbara chassin

Tue 05 Apr 2016, 22:35

Den lilla asterisken, som betyder att roboten har plundringsbara chassidelar (om jag har fattat det hela rätt), har alltså inga matchande chassikort?

Rent tekniskt så är de ju lite sämre än de chassin som spelarna normalt får välja så frågan blir lite akademisk men kan vara kul att veta om det är en nisse som varit framme eller om det är tänkt så (så att om man nu skulle mot förmodan behöva någon av dessa så får man tillverka de chassikorten själv).

Edit: Bonusfråga: Vad är en sjukvårdsrobot?
(det är en SLP referens för stridsrobotar och säkerhetsrobotar, men jag hittar inga sådana i Bok 2).
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore
 
User avatar
Thomas
Posts: 94
Joined: Mon 24 Sep 2012, 19:39

Re: Plundringsbara chassin

Wed 06 Apr 2016, 09:12

Nej, det finns inga chassikort för dem och det stämmer att de är avsedda att vara något sämre än RP-alternativen.

En ganska stor mängd robotar ströks från bok 2. Jag kommer inte ihåg på rak arm om sjukvårdsroboten fanns kvar eller inte. Sitter inte till så att jag kan kolla i texten.
Insta @lofvingart | Writer Svavelvinter, Machinarium , Elysium etcetera
 
User avatar
Daarkh
Posts: 94
Joined: Fri 29 Aug 2014, 19:29
Location: Ljusdal
Contact:

Re: Plundringsbara chassin

Thu 16 Jun 2016, 10:08

Skulle gärna se att dom lades ut så vi kan göra egna chassi-kort med dom. Sitter redan och skapar en del egna men det är alltid kul med mer "officiella" versioner.  
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Plundringsbara chassin

Thu 16 Jun 2016, 10:54

Skulle gärna se att dom lades ut så vi kan göra egna chassi-kort med dom. Sitter redan och skapar en del egna men det är alltid kul med mer "officiella" versioner.  
Ska se vad vi kan göra! :)
Fria Ligan

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest