Mattias H
Topic Author
Posts: 72
Joined: Sun 27 Apr 2014, 23:21

We shall overcome

Mon 02 Nov 2015, 22:01

Måste bara lufta min största dröm i livet.

Jag tänker en för alla och alla för en, det viss säga ett verktyg för att naturligt smälta samman alla olika spelsystem som släppts och då räknar jag även med Exodus (som jag räknar med att den kommer att heta).

Mutant, djur, robotar och.. ja människor i en härlig mix där inte alla måste spela samma kategori så att säga.

Inte för att jag vet hur man löser det på ett bra sätt men det är ju å andra sidan Fria Ligans jobb. Nån finurlig typ av kampanjbox?

Jag är redan överlycklig för det förmodade jakande svaret. :)

Tack!
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4897
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: We shall overcome

Mon 02 Nov 2015, 23:20

Hehe, det var så lite. :)

Skämt åsido - tänker du på kampanjmaterial nu, eller regler? Reglerna diffar mellan klasserna men är skrivna för fungera ihop. När det gäller kampanjmaterial är Den grå döden just tänkt som en kampanj som knyter ihop alla fyra klasserna.
Fria Ligan
 
Mattias H
Topic Author
Posts: 72
Joined: Sun 27 Apr 2014, 23:21

Re: We shall overcome

Tue 03 Nov 2015, 20:40

Jag tänkte på just något sådant som naturligt binder ihop alla delar. Som det ser ut nu får man ju anstränga sig rejält för att få ihop ett gäng med en robot, en muterad älg, en mutant och en människa.

Det låter som att Den grå döden kanske är svaret då. :P
 
Terraz
Posts: 27
Joined: Thu 21 May 2015, 20:31

Re: We shall overcome

Fri 06 Nov 2015, 23:39

Okej robot kanske är lite komplicerat, men muterad älg och mutant är ju superlätt, och människa är ju inte svårt att hacka fram någon hemmabryggd regel för. Typ, får ingen mutation. Tar ingen skada när han pressar (prylar kan fortfarande gå sönder). Done.

Eller kanske tar högst ett skada när han pressar. Man får testa och se vad som funkar.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest