soulreaper

Re: Gällande Kickstartern

Sat 03 Oct 2015, 21:21

Finns det en chans att det eventuella soundtracket släpps i FLAC (eller annan lossless-kvalitet) istället för mp3?
Jag inser att de flesta troligtvis inte bryr sig med dagens netonnet spelare som kopplas direkt till en smartphone. Men jag som lyssnar på musik genom ett riktigt musiksystem (ja, viss skillnad hörs mellan komprimerad musik och lossless) skulle uppskatta ett format där man inte komprimerat filerna.
Bäst av allt vore om man direkt kunde välja vilket format man ville ha, säg t.ex. FLAC, 320 cbr, V0, V2.

Tomas
Site Admin

Sun 04 Oct 2015, 08:26

Vi undersöker detta!
Fria Ligan

Mikethebike

Mon 05 Oct 2015, 10:40

Om man väldigt gärna vill vara med på kickstartern men inte kan betala förrän några dagar efter att kickstartern är avklarad, går det att lösa på något sätt? Min budget skulle helt klart uppskatta om jag kunde betala när oktober månads inkomst trillat in.
Hej!

De flesta får lön 23 okt (eftersom 25 okt är en söndag), men bland annat i vården är det vanligt att lönen kommer någon dag senare.

Det är dock inget problem - enligt Kickstarters FAQ görs flera försök att dra pengar om det första misslyckas. Först en vecka efter avlsutad kampanj ger Kickstarter upp och pledgen droppas.
Japp. Vi inom landstinget får lön 26e.

Tomas
Site Admin

Mon 05 Oct 2015, 17:07

Indeed. Men som sagt gör Kickstarter flera försök att dra pengar, så det borde inte vara någon fara.
Fria Ligan

LesVox

Mon 26 Oct 2015, 11:57

Hej,
Gällande Kickstartern, för att beställa tillägg (t.ex. Hotell Imperator) är man ju tvungen att lägga till 50kr extra om man inte vill vänta till GothCon. Just nu på kampanjen kan man ju dock inte välja frakt och addon, då man bara får ett alternativ.
Jag har läst mailet om det, och att de arbetar på en lösning, men är ju lite nervös att jag missar något, så jag undrade om det finns en deadline på att svara på surveyn eller om det finns något sätt man kan gå runt det, om det finns någon förståelse där, typ "Vi ser att du har beställt en modul och ett Robotpaket, men har 100kr över... We got ya, bro"?

Tomas
Site Admin

Mon 26 Oct 2015, 23:33

Hej!

Ingen fara, vi kommer att lösa detta. Se dagens update för mer information.
Fria Ligan

Robert

Tue 27 Oct 2015, 13:12

Ok, så jag har precis lyckats få kickstartern att acceptera min pledge. Vet dock inte hur jag gör för att få tillgång till designforumet. Tacksam för hjälp.

/Robert

Tomas
Site Admin

Tue 27 Oct 2015, 14:57

Ok, så jag har precis lyckats få kickstartern att acceptera min pledge. Vet dock inte hur jag gör för att få tillgång till designforumet. Tacksam för hjälp.

/Robert
Hej! Mejla oss på info@frialigan.se så släpper Nils in dig! :)
Fria Ligan

Marova

Wed 28 Oct 2015, 20:01

Ok, så jag fick precis en "Final Reminder" från Kickstarter angående våra rewards, men när jag gick in för att se om problemet med att man bara kan välja en reward hade löst sig så upptäckte jag att så inte var fallet och nu är jag lite nervös över att inte få allt det som jag har beställt. Jag inser ju självklart att jag inte behöver vara det egentligen och att ni från Fria Ligan kommer att lösa det hela men man undrar ju lite när...

Lupus Maximus

Wed 28 Oct 2015, 20:36

Jag gissar på att det går att skicka ut en ny fråga då den är avslutat. Om inte annat så får de samla in det mail vägen senare.

Själv har kastade jag in pengar för, bland annat, två grundboxar. Så även om det blir flervalsrutor så lär jag behöva kontakta någon i efterhand i vilket fall. :)
GZIP: Off