Sabla Beta
Topic Author
Posts: 4
Joined: Tue 01 Jul 2014, 23:02

Gällande Kickstartern

Sat 26 Sep 2015, 09:05

Om man väldigt gärna vill vara med på kickstartern men inte kan betala förrän några dagar efter att kickstartern är avklarad, går det att lösa på något sätt? Min budget skulle helt klart uppskatta om jag kunde betala när oktober månads inkomst trillat in.
 
User avatar
Krönikören
Posts: 819
Joined: Sat 01 Mar 2014, 13:43

Re: Gällande Kickstartern

Sat 26 Sep 2015, 14:39

Kickstartern slutar den 23 oktober, vilket är en fredag. Är det lönen den 25:e (en söndag) du tänker på? Jag tror det vanliga är att lönen betalas ut på fredagen i de fall att den 25:e utfaller en söndag.
Annars tror jag att dragningen kommer försökas ett par gånger, eller är det bara vid autogiro kanske?
 
soulreaper
Posts: 9
Joined: Sun 24 Jul 2011, 12:09

Re: Gällande Kickstartern

Sat 26 Sep 2015, 23:31

Kickstartern slutar den 23 oktober, vilket är en fredag. Är det lönen den 25:e (en söndag) du tänker på? Jag tror det vanliga är att lönen betalas ut på fredagen i de fall att den 25:e utfaller en söndag.
Annars tror jag att dragningen kommer försökas ett par gånger, eller är det bara vid autogiro kanske?
Vissa av oss får lön den 27:e. För min del kvittar det eftersom jag har pengar över även den 23:e varje månad, men man bör inte utgå ifrån att alla får lön den 25:e.
 
Sabla Beta
Topic Author
Posts: 4
Joined: Tue 01 Jul 2014, 23:02

Re: Gällande Kickstartern

Sun 27 Sep 2015, 10:51

Jag är inte så erfaren av kickstarter. Tror ni att man kan backa som drönare och uppgradera till robot inom några dagar efter avslutad kampanj?
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4897
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Gällande Kickstartern

Sun 27 Sep 2015, 12:17

Om man väldigt gärna vill vara med på kickstartern men inte kan betala förrän några dagar efter att kickstartern är avklarad, går det att lösa på något sätt? Min budget skulle helt klart uppskatta om jag kunde betala när oktober månads inkomst trillat in.
Hej!

De flesta får lön 23 okt (eftersom 25 okt är en söndag), men bland annat i vården är det vanligt att lönen kommer någon dag senare.

Det är dock inget problem - enligt Kickstarters FAQ görs flera försök att dra pengar om det första misslyckas. Först en vecka efter avlsutad kampanj ger Kickstarter upp och pledgen droppas.
Fria Ligan
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4897
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Gällande Kickstartern

Sun 27 Sep 2015, 12:24

Jag är inte så erfaren av kickstarter. Tror ni att man kan backa som drönare och uppgradera till robot inom några dagar efter avslutad kampanj?
Den här frågan hittar jag dock inget direkt svar på. Kickstarters FAQ säger bara att man kan ändra sin pledge medan kampanjen pågår, inte om det går efteråt. Dock tror jag att ditt problem är löst ändå, se inlägget ovan. :)
Fria Ligan
 
Sabla Beta
Topic Author
Posts: 4
Joined: Tue 01 Jul 2014, 23:02

Re: Gällande Kickstartern

Sun 27 Sep 2015, 13:07

Tack så mycket för svar. (Trots att de stod i FAQen.) Då tror jag att min pledge är på väg. :)
 
User avatar
kjetilkverndokken
Posts: 81
Joined: Sat 03 Sep 2011, 15:06

Re: Gällande Kickstartern

Mon 28 Sep 2015, 11:00

Hvis backerkit blir tatt ibruk av Fria Ligan. Så kan man legge til alternativet om oppgradering av sin pledge. Bare så det er nevnt :-)
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4897
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Gällande Kickstartern

Mon 28 Sep 2015, 15:29

Hvis backerkit blir tatt ibruk av Fria Ligan. Så kan man legge til alternativet om oppgradering av sin pledge. Bare så det er nevnt :-)
Vi tänkte faktiskt inte använda backerkit denna gång. :)
Fria Ligan
 
User avatar
Lejonel
Posts: 52
Joined: Fri 10 Apr 2015, 09:38

Re: Gällande Kickstartern

Fri 02 Oct 2015, 16:47

Bara en fundering från en som inte vet:

Går det att lägga till andra produkter från Fria Ligans butik och samfrakta dessa med eventuella tilläggsprodukter från Kickstartern?

Detta kanske blir ett administrativt aber för ligisterna (?) men skulle kunna motverka dubbelfrakt för folk som ändå tänkt beställa lite grunkor från Fria Ligans site-butik.

Som sagt, bara en fundering än så länge men oktobers spelbudget är inte riktigt slut än... :)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests