• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11

Watson

Re: Önskemål till Maskinarium

Thu 28 Aug 2014, 12:03

Jag vill ha en VAX-modell.
...Elementärt, min käre Sherlock

Thomas

Thu 28 Aug 2014, 12:18

Jag blir besviken om Jurij 1138 inte finns med någonstans i böckerna. ;)
Skall väl inte vara omöjligt att få med mutantvärldens största robotfan i något hörn. :)
Kommer det finnas laser?
Alla våglängder av ljus får vara med. ;)

Med vår teknologi som bas så är det svårt att inte ha med laser men jag antar att du syftar på laser som någon sorts vapen. Det kommer finnas som det ser ut nu.

Mutant år noll tar ju sitt avstamp i en teknologi som i det närmaste hör till 80-talet med vissa exotiska inslag för SL att ta till om så önskas. Maskinarium har det senare som sin grund. I spelet speglas en teknologi som utvecklats efter att jordytan övergetts. I det ingår allt ifrån futuristiska vapen (laser) till artificiell intelligens och massa annat.

Thomas

Thu 28 Aug 2014, 12:58

Jag vill ha en VAX-modell.
Några referenser till gamla Mutantprodukter lär dyka upp. Vad eller vilka får den färdiga produkten avslöja. :)

Modeller kommer hanteras på lite olika sätt som det ser ut nu. En hel del regeltekniska bitar finns ännu i olika testversioner så vi får se exakt vart det landar. Det kommer vara vissa modeller (eller vad det får heta) som RP kan vara sedan finns där andra modeller (generiska eller mer specifika) för SL att använda.

Patrik

Fri 29 Aug 2014, 15:14

Yippee! Inga förmökade robotlagar! Äntligen!

Det jag helst skulle vilja se i Maskinarium är en ny titel. Maskinarium som en plojversion av Bestiarum löt säkert kul på spånarmötet men så här i eftertankens kranka blekhet borde namnets svaghet stå klart.

Maskinarium låter helt enkelt inte Mutant eller folkhemsapokalyps(o) i mina öron. Det för snarare tankarna till Steam punk, Viktoriana och dylikt. Något mer prosaiskt hade klingat bättre. Min favorit är Mutant: Verkstaden eller kanske Mutant: Maskinparken.

Där ser man, man behöver knappt ändra på namnet och genast låter det mycket bättre!

Trevlig helg,

Patrik

Mattias H

Fri 29 Aug 2014, 23:15

För övrigt är det härligt att de traditionella robotlagarna inte kommer att gälla.

Det var bara några veckor sedan jag uttryckte just detta önskemål för min Mutant-grupp. :)

Och laser är bra ;).

Carrot

Thu 02 Oct 2014, 17:11

Thomas

Fri 03 Oct 2014, 09:06

Baserat på trailern så finns det några likheter med Maskinarium. Inte minst det filosofiska spörsmålet; vad är en robot? Om man bygger en varelse och ger den en "mänsklig" intelligens, är den bara en maskin och ett redskap eller är den något mer?

kjw1

Fri 19 Dec 2014, 12:48

Låter som något att se fram mot!
[kJw1]
prudentia nostra constatia

kjw1

filosofi och robotar?

Tue 23 Dec 2014, 19:57

Baserat på trailern så finns det några likheter med Maskinarium. Inte minst det filosofiska spörsmålet; vad är en robot? Om man bygger en varelse och ger den en "mänsklig" intelligens, är den bara en maskin och ett redskap eller är den något mer?
Automata, om man vill se mer än trailern...

God hjule ;-)
[kJw1]
prudentia nostra constatia

Thomas

Mon 16 Feb 2015, 11:43

För den som saknar robotar i Mutant kan det kanske vara kul att veta att jag i går sände ett färdigt utkast för kampanjen till Tomas. En del revideringar lär komma men det är ett steg framåt. På listan härnäst finns att jobba vidare med reglerna (tillsammans med Tomas), skapa fler bildbeskrivningar, fylla ut de sista om maskinernas "hem" och skriva klart övriga SL-kapitel.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11