Terraz

Re: Önskemål till Maskinarium

Tue 26 May 2015, 20:13

Jag kan inget om det kommande robot expansionen men jag vill bara nämna att Jetpacks är extremt häftiga och fler spel borde ha tillgång till dem.

Behöver inte nödvändigtvis vara att flyga. Att hoppa några hundra meter med dem är mer än tillräckligt för coolhets faktorn.

Bara så att ni är informerade.

Tomas
Site Admin

Tue 26 May 2015, 20:52

:D
Fria Ligan

KimKhan

Sun 31 May 2015, 11:22

Har någon lagt fram "Infiltratör-modell?" Att RBT skulle ha plast eller syntet-skinn och hår som gör den mycket lättare att röra sig runt människor utan att någon skulle veta att det är en maskin? Andra maskiner skulle kanske kunna veta att det är en robot, medans människor och mutanter måste slå ett svårt Speja eller Känna Zonen för att inse att det är en lömsk mördarmaskin i människoskinn? :D
När inga ungar längre finns är allting slut.
vad är det då för mening om man står ut?
Visst har det blivit kaos i tidens lopp,
men så länge det finns ungar så finns det hopp.

SCalvin

Wed 03 Jun 2015, 14:08

Robot-RP kommer att vara mer modulära än att följa klasser, säger ni?

Skyarnas straffare och smygarna är klassiker som jag gärna ser. Näst efter skyttesluskarna. :D

Carrot

Tue 16 Jun 2015, 13:11

Här är lite härligt högtekonolisk-mutant-inspiration:
https://youtu.be/Fkg5UVTsKCE
Typ som en blandning mellan genlab och maskinarium!

SCalvin

Wed 17 Jun 2015, 00:43

Visuellt var det rätt häftigt. Att bygga RP som agerar som delar i en svärm i stället för som individer kan nog vara svårt, men säkert givande för rätt grupp.

Vad som skulle förmå några mutanter att ge sig ut och jaga robotar utan uppenbara resurser att utvinna eller hot att undanröja med en båge, iofs en med stora Mecka-bonusar, går dock förbi mig.

KimKhan

Tue 23 Jun 2015, 01:31

Har någon nämnt "internbehållare" än? Man kan gömma en småsak i bålen eller benet för alla slags sorters lömska uppdrag.

Eller om man vill ha RoboCop!
När inga ungar längre finns är allting slut.
vad är det då för mening om man står ut?
Visst har det blivit kaos i tidens lopp,
men så länge det finns ungar så finns det hopp.

SCalvin

Thu 25 Jun 2015, 00:56

Det postapokalyptiska robotrollspel jag just nu tänker först på är Engine Hearts. 4chan som på något sätt lyckas göra ett gulligt rollspel om automatiserade brödburkar och klädhängare. Typ Wall-E, rollspelet.

Bengt Petter

Mon 27 Jul 2015, 18:33

Vill också se regler för hur man spelar med robotar ute i Zonen och skapar nya bosättningar som även kan inkludera mutanter, djurmutanter och människor. Kanske kan de ingå i de bosättningar som i MGA kallas Samfund? I Mutant UA hade ju robotarna en speciell roll. Hade varit kul att här få se robotar interagera med andra på nya sätt, inte bara som udda underhuggare. Funderar också på robotars samspel (eller konflikter) med titanmakterna.
GZIP: Off