• 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 11

Krönikören

Önskemål till Maskinarium

Tue 28 Apr 2015, 23:39

Simon Stålenhag har ju gjort en del nya bilder av humanoida robotar. Det kan väl inte vara en slump? Eller?
http://www.simonstalenhag.se/
Jag har också uppmärksammat detta! :)
Dessutom 99% säker att jag läst att en annan illustratör kommer att användas till Maskinarium än Genlab och M:0... Håller tummarna! :)

Edit: Inget illa om illustrationerna i M:0 och Genlab Alfa, de är grymma! Men till denna bok vore det riktigt passande med Simons verk!

soda

Re: Önskemål till Maskinarium

Wed 29 Apr 2015, 15:16

Jag tycker alltid att det är viktigt, när det handlar om "icke-mänskliga", att det fokuseras på det omänskliga. Så jag hoppas att robotarna som sådana (utseende, utformning, beteende) och deras behov är riktigt exotiska.

SCalvin

Fri 01 May 2015, 00:52

När det kommer till enskilda roller vill jag spela saker som en flygande soptunna.

Vilka sorters klasser behöver botarna? Jag har inte läst Genlabb, och vet inte om de spelbara klasserna ändrades nämnvärt där.

Tomas
Site Admin

Fri 01 May 2015, 08:25

Utan att avslöja för mycket (reglerna är inte klara än) så kan jag säga att det kommer att gå att skapa RP-robotar i många olika former och typer! Systemet kommer att bli ganska annorlunda, där man "bygger" sin -robot-RP av olika komponenter (chassidelar, moduler, operativsystem, program).
Fria Ligan

Rutger Rex

Fri 01 May 2015, 08:37

Utan att avslöja för mycket (reglerna är inte klara än) så kan jag säga att det kommer att gå att skapa RP-robotar i många olika former och typer! Systemet kommer att bli ganska annorlunda, där man "bygger" sin -robot-RP av olika komponenter (chassidelar, moduler, operativsystem, program).
Det där lät mycket intressant! Kul och annorlunda att man får "bygga" sin RP från grunden.

Träsket

Fri 01 May 2015, 16:06

Det där låter ju helt sjukt coolt! Hoppas på många olika delar och skumma kombinationer :D
Det här låter som vad jag trodde att robotornas "mutationer" skulle vara, dom får väl fortfarande något sådant också eller?

Tomas
Site Admin

Fri 01 May 2015, 17:55

Japp - robotarnas förmågor kallas moduler, och aktveras med energipoäng (EP) på liknande sätt som mutationer och djurförmågor.
Fria Ligan

Thomas

Sat 02 May 2015, 15:53

Det där låter ju helt sjukt coolt! Hoppas på många olika delar och skumma kombinationer :D
Vi hoppas verkligen det blir bra. Känns som vi är inne på ett roligt spår. Reglerna är på god väg men från utkast till färdigt är vägen alltid lång. Min egen förhoppning är att kunna testa mycket av systemet under sommaren men saker tar ibland längre tid än önskat. Men med det sagt; kvällar av sommarvärme, kall öl och försöka bända och vända på robotregler vore mumma. 8-)

Ska bli kul när vi kan visa upp mer detaljer. :)

Krönikören

Sat 02 May 2015, 21:00

Det låter som att ni (Fria ligan + frilansare) har ett kul upplägg för maskinerna! (som förväntat!)

Har vi något hypotetiskt, "om inget oförutsett händer", datum för en crowdfunding? Är planen att ha med en nivå där man får tillgång till ett utvecklingsforum (som tidigare)? Vi andra som inte kan speltesta i sommar ska ju också ha något att göra! :)

KimKhan

Sat 23 May 2015, 00:16

Cyborgs.

Det viskas om det i kampanjboken om att "kanske tillochmed försök på att sammansvetsa organiska och mekaniska varelser ihop för att överleva zonen" när Maskinvarelsen nämns (om jag minns rätt).

Det skulle vara kul att få se dem dyka upp i spelet antingen som monster, flyktingar undan ondskefulla experiment, eller hitta en flink robotkirurg som kan ge en "boost" till den äventyrlige!
När inga ungar längre finns är allting slut.
vad är det då för mening om man står ut?
Visst har det blivit kaos i tidens lopp,
men så länge det finns ungar så finns det hopp.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 11
GZIP: Off