• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11

TheSpaceMan

Re: Önskemål till Maskinarium

Mon 16 Feb 2015, 11:45

Fan vad coolt. Trevligt att höra. :)

Prisoner13

Mon 16 Feb 2015, 14:35

Underbart.
Blir det kickstarter?
Jag vill ge er pengar. Nu,

ekofest

Mon 16 Feb 2015, 19:22

Pepp!!!
Och nu får vi snart genlab!!
Är grymt imponerad av produktionstakten på mutant!

Jens go game

Sun 08 Mar 2015, 09:38

Kommer det vara rälsat eller sandbox i Maskinarium? För jag misstänker att det är någon form av äventyrsplott i.

Tomas
Site Admin

Sun 08 Mar 2015, 16:52

Hej!

Maskinarium liknar mer Genlab i detta hänseende, det finns alltså en lite mer tydligt utstakad plot att följa. Vi tror att kort-kampanjerna i expansionerna funkar bäst så, medan Zonen får stå för det öppna sandboxandet.
Fria Ligan

KimKhan

Mon 09 Mar 2015, 00:06

Om man ska komma med önskemål eller förslag så kan jag slänga ut några som för tillfället åtminstone verkar som bra idéer till ett robotspecifikt tillägg till Mutant.

Optioner: Jag kan bara anta att det kommer att finnas en "robot version" av Mutationer. Kanske Option-Kort kan tillkomma, eller alternativt så egenskaper och speciella förmågor köpas vid karaktärsskapandet. Mutationer ska vara slumpmässiga eftersom det är i mutationers natur. Men robotar designas medvetet. Kan den kanske bli ett element i Maskinarium?

Fler Terrorbotar: Skyttesluskar, Väktare, alla (eller kanske inte alla) gamla goda och hatade modellerna kanske kan komma fram igen ur Titanmakternas fabriker och ställa till med fanskap för ytvärlden? Jag vill inte nitiskt ha tillbaka de gamla robotmodellerna eftersom det här ÄR ju ett nytt spel, men jag skulle gärna vilja se en stor variation av de maskinmonsterna som kommer fram i den nya boken. Infiltratörer som smyger sig in och eventuellt tar över bosättningar för att hjälpa till mot andra enklaver (kan bli en minikampanj eller äventyr?), elaka robotar med klor och sågar, andra som är krypskyttar. Tänk dig, en skytt som aldrig behöver gå på toa!

Vänliga robotar: gör nånting med robotarna så att de "alltid" framstår som hotfulla eller mystiska (och därmed farliga), men lämna gärna utrymme för de intelligenta och kanske fredligare varianter.

Ingen robotkräfta: Det är någonting som jag aldrig gillade om jag ska vara ärlig. Det kan vara frestande att komma med en robot-variant av rötan så att maskiner ska vara lite skraja ute i zonen och inte pilla på främmande portar utan skydd men som det ser ut nu så finns det ingen klass eller yrke som kan ens hantera sådan avancerad högteknologi... Så vad hänger om roboten får ett virus? Blir bara skrot av den.
Alltså det kan väl finjusteras från hur det var i gamla mutant men om robotkräftan kommer med så snälla gör den inte till en huvudvärk för spelaren =)

Nya projekt: Kanske givet men nya kanske robotrelaterade projekt skulle sitta fint. Nya sätt att generera el, robot reparationsverkstad, mer avancerade vapen (kanske ett riktigt kanontorn eller kanonpjäs med analog riktmedel?), robot "uplink" som ett alternativ till de diverse folkstyrena som kommer fram när en riktig politisk styre kommer fram i Arken.

Inga robotlagar? Jag är förvånad men om jag ska vara ärlig så är det inget bekymmer för mig. Bara bra att Mutant: Å0 skiljer sig från tidigare versioner (men om ingenting annat så kanske det kan finnas ett "Hot Mot Robotarken-kort" där det finns Programmerare som jagar robotar för att göra dem till slavar).
När inga ungar längre finns är allting slut.
vad är det då för mening om man står ut?
Visst har det blivit kaos i tidens lopp,
men så länge det finns ungar så finns det hopp.

Fenhorn
Moderator

Mon 09 Mar 2015, 00:21

En sak som skulle kunna vara bra är beskrivning utav "mega"-enklaver och högtekno om det. Jag vet att det finns lite sånt i GA men eftersom jag antar att robotarna och dess kampanj kommer vara mer enklav baserat (bara en gissning) så skulle det kunna vara bra (jag gissar att ni redan har planerat in sådant).
“I’d say thistles, but nobody listens to me, anyway.” - Eeyore

Tomas
Site Admin

Mon 09 Mar 2015, 11:16

Bra input, tack för det! :)
Fria Ligan

Thomas

Mon 09 Mar 2015, 11:44

Tack för bra frågor och förslag. Båda era inlägg berör punkter som kommer finnas med på ett eller annat sätt i spelet. Ska bli kul att se vad ni och andra tycker om det som växer fram. :)

TheSpaceMan

Mon 09 Mar 2015, 19:11

GE Känsla borde ju då rakt av ersättas med GE AI men borde fungera identiskt på alla sätt och vis. :P Men ett brytas innebär återgång till orginalsyfte.

Efter att ha sett tre av sina nya köttiga vänner försvinna i havet av zoninsekter så klickade Z23 Neatos processor in i sparlåga. Damm damm damm ÖVERALLT! Vacummotorn slår igång med ett vrål och Z23 börjar sakta sakta korsa zonen i större och större cirklar.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11
GZIP: Off