Dorantee
Topic Author
Posts: 73
Joined: Mon 20 Jun 2016, 19:09

Mer insikt?

Tue 12 Oct 2021, 11:29

Hej alla forumiter!

Jag (GM) och min spelgrupp har kommit igång ordentligt med Maskinarium nu och jag har lagt märke till att mina spelare har haft en extremt bra respons på Insiktskorten. Efter senaste mötet satt de en stund och diskuterade hur kul det var att få en sorts "mini-dröm" att spela efter i början på varje spelmöte och hur mycket de kände att det utvecklade deras karaktärer. Väldigt kul att höra som spelledare!

Problemet jag insett är att medan det finns en relativt god mängd insiktskort så kommer det gå ganska snabbt att arbeta sig igenom den högen. Visst kan man återanvända kort, men det känns inte lika roligt att man varken ska få samma kort som man redan haft eller att någon annan i gruppen ska få ett kort som man själv haft tidigare och känner igen.
Det jag undrar är alltså om det är någon här på forumet som suttit ned och kommit på fler insikter som robotarna kan uppleva under maskinariums kampanj, och om ni då skulle vilja dela med er av det? :D
 
User avatar
Thomas
Posts: 94
Joined: Mon 24 Sep 2012, 19:39

Re: Mer insikt?

Sun 05 Dec 2021, 18:47

Det går såklart att utöka. Var länge sedan jag kikade igenom boken men när jag skrev det har jag för mig att tanken var att ytterligare kort skulle ge en personlighet som hade än starkare drag/beteende. Jag tyckte det var roligare om redan skruvade robotar kunde knuffas mot mer extrema personligheter.
Insta @lofvingart | Writer Svavelvinter, Machinarium , Elysium etcetera

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest