Naithugo
Topic Author
Posts: 2
Joined: Tue 25 Jan 2022, 20:50

Skillnader i engelska utgåvan

Tue 25 Jan 2022, 21:19

Hej!

Köpte Coriolis för ett tag sedan och är nu ca 6 sessioner in med min grupp. Skaffade "Coriolis Core Rulebook" modulen till Foundry så att vi kan spela online och märkte att vissa saker i den medföljande engelska utgåvan av regelboken skiljer sig lite. Till exempel så gör flera fiender mindre skada än i den svenska utgåvan. Har det skett en uppdatering av hur farliga varelser är?
Exempelvis: Väktare stennävar skada 4 KRIT 2 / Sentinel stone fist damage 2 CRIT 3.

Såg också att det i engelska versionen finns ett stycke där det står hur mycket vapenlicenser kostar på Coriolis (lika mycket som vapnet), den informationen har jag inte lyckats hitta i den svenska.

Finns det några planer på att släppa en ny errata som uppdaterar den svenska utgåvan med de här ändringarna / informationen?
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Skillnader i engelska utgåvan

Sun 30 Jan 2022, 12:33

Hej!

Det gjordes en genomgång i samband med översättningen 2016 när vi skruvade lite på en del monster - tar med mig att uppdatera, men finns ingen plan fn på det. Den svenska väktaren är dödligare, så använd den som passar dina syften :)

Ang vapenlicenser i eng - vilket kapitel är det i du syftar på?
Fria Ligan
 
Naithugo
Topic Author
Posts: 2
Joined: Tue 25 Jan 2022, 20:50

Re: Skillnader i engelska utgåvan

Sun 30 Jan 2022, 17:45

Hej, tack för svar!

Kommer nog att använda de svenska som starkare varianter av monstren, ifall jag vill skruva upp svårighetsgraden någon gång :)
Stycket om vapenlicenser finns i Chapter 11 Coriolis, "Important facts about Coriolis - WEAPON LAWS AND SELF-DEFENSE". Har inte exakt sida eftersom det inte står i Foundrymodulen.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests