Bonzzo15
Topic Author
Posts: 104
Joined: Wed 17 Jun 2020, 13:39

Sälja och köpa föremål

Sat 27 Nov 2021, 15:26

Hej!

Jag är helt ny vad gäller Coriolis men när jag ögnat igenom boken lite så kom en fråga upp, jag undrar om man kan sälja saker till SLP? Vidare så undrar jag om man kan göra som i Svärdets sång (har det inte exakt i huvudet nu) där man kan köpa saker direkt innan spelet börjar för det silver man slog fram.

För att undvika metaspel så förstår jag att man inte alltid kan sälja föremålen direkt vid start, alltså att man väljer det dyraste föremålet i listan av ägodelar sedan säljer man det direkt för birr och köper annat.

Avslutningsvis innan jag summerar så undrar jag om ägodelarna är som i Väsen på något sätt över huvud taget, med andra ord att de saker du startar med i praktiken "sitter fast" på dig?

Så för att summera, OM jag skulle vilja, kan jag göra en Soldat, börja med Tung Rustning, Ack-pistol, Cyberprotes, Målsökare och Sårvårdande Skarabé och sen med min uppväxt som är Privilegierad och då börjar med 5000 birr DIREKT köpa en Vingdräkt/Jetpack för 1200 samt en Krafthammare för 1000 och sen spara resterande 2800 birr?
 
indiana.joel
Posts: 3
Joined: Wed 22 Jul 2020, 07:06

Re: Sälja och köpa föremål

Thu 02 Dec 2021, 10:37

Jag låter i alla fall mina spelare köpa extra utrustning om dom vill för sitt startkapital. Sen är det ju så att en som är legofolk startar med ganska lite birr och har knappast råd med nått som är värt det.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests