sen tycker jag att ni ska behålla 2T10 systemet med fasta svårighetsgrader. Rp som hr höga fv/cl blir bättre än de som har lägre fv/cl.
Det förändras inte även om man byter till T20
Man kommer undan med en tärning istället, addition (och för er som kan räkna så är det också en hjälp av rent neurperceptiva orsaker).
Blir enklare att hantera multipla SLP i strid också.
ok så har jag missförstått det hela genom att 20 alltid är ett missyckande? hm måste läsa upp lite mer i tråden om de.
Kollade igenom blogposten över skja. ser helt ok ut men det som jag rynkar på ögonbrynen åt är följande
Skjuta
Miss - Attacken misslyckas. SL väljer en av följande:
Du får slut på ammunition. Vapnet kan inte användas i nästa runda.
Nu kanske jag är lite pranoid. men ammo tar väll ändå slut när jag tömt mitt magg inte när sl säger det?
Vapnet får eldavbrott och kan inte användas i nästa runda.
Känns mer som en fummeleffekt än en miss
Du träffar en medkämpe. Skadan är lika med vapenskadan, men minst 1.
Du skjuter sönder något värdefullt föremål.
Du snubblar och får nackdelen ”fallit omkull”.
resten ser bra ut