Khalid

Fördel: Husdjur

Mon 10 Dec 2012, 10:48

Hej!

Jag undrar hur ni har gjort med fördelen husdjur. Har ni gjort ett separat karaktärsblad för en spelare som har ett husdjur? Hur har det påverkat spelet? Vad har husdjuren för stats eller är det grundchans i de egenskaper som står i regelboken som gäller? Vilka husdjur har ni valt att använda/vilka kan det finnas i Coriolis?(Förutom dom som står omnämnda i regelboken)

Mithridates

Re: Fördel: Husdjur

Wed 12 Dec 2012, 13:07

I min spelgrupp gjorde vi så att vi skrev upp husdjuret och dess stats där man kan skriva upp sin utrustning på baksidan av karaktärsbladet, stats:en har vi utgått ifrån de sidor som spelaren har valt till sitt husdjur och vad för djur det är.

Kapten Farouk

Re: Fördel: Husdjur

Sun 17 Feb 2013, 19:34

Vår spelgrupp hade en av legionens Nekatra som husdjur ett tag (efter Ghazalis) men det var mer som en medlem i besättningen. Hon strök dock med för ett par omgångar sedan i en obehaglig strid. Jag som SL skötte henne som SLP men på stationer eller liknande krävdes bara mer uppmärksamhet från den ansvarige spelaren. De är dock på väg att skaffa en ersättare (typ hund) pga saknad men jag har satt stopp för det tillfälligt, fler förslag på lösningar? Vill egentligen inte hindra spelarna från att skaffa ett husdjur men nästa gång blir det inget som är så självständigt och listigt som de varit bortskämda med ett tag.
GZIP: Off