Pandan
Topic Author
Posts: 6
Joined: Sun 03 Jun 2018, 20:11

Pandans regelfrågor

Sun 03 Jun 2018, 20:17

(Edit: Ändrade lite så att jag kan ställa alla frågor här för att inte belamra.)

Hej! Ny på forumet! 

Har en fråga om kommunikator på sidan 126. 
Jag har förstått att klasserna saknas här. Men de nummerna som finns, vad står de för? Personlig +0, Kort +1 osv. 

Är de någon bonus? För i tabellen på sid 122 så har de ingen bonus. 
Last edited by Pandan on Tue 31 Jul 2018, 00:36, edited 1 time in total.
 
Baloo
Posts: 23
Joined: Wed 25 Nov 2015, 18:07

Re: Fråga om kommunikator (sid 126)

Tue 05 Jun 2018, 17:51

Välkommen till forumet!

Intressant observation! Utgick själv från att det handlade om hur lätt det var att snappa upp kommunikatorn med signalspaning. Det antyds i sidbalken.
Men sedan såg jag +3 noteringen på pulsfunktion och fick inte alls ihop det... :?: :lol:
 
Pandan
Topic Author
Posts: 6
Joined: Sun 03 Jun 2018, 20:11

Re: Pandans regelfrågor

Sun 28 Oct 2018, 23:52

Har köpt den engelska PDFen och där finns inte nummerna med så antar att de bara ska bort...

Här kommer en ny fråga: 

Om man tjuvhoppar genom portaler, är det något som är olagligt eller uppmuntras det bara inte? Namnet antyder ju att det skulle vara olagligt, men hittar inget annat om det. 
När jag ändå pratar om det här med portalhoppning så kan jag ställa ännu en fråga. Hur stora är konvojerna och hur ofta avgår de egentligen? På sidan 165 står det att man ofta får vänta en dag på en konvoj men sen står det lite längre ner att på Kua går det en eller två konvojer per vecka... 

Jag snickrade ihop några egna tabeller för att bestämma kostnaden för portalhopp med konvojer och kostnad, men det hade varit nice med att få en lite klarare bild rörande detta, så sagda tabeller inte är helt off :D. Hur sköter ni andra portalhopp?
 
Pandan
Topic Author
Posts: 6
Joined: Sun 03 Jun 2018, 20:11

Re: Pandans regelfrågor

Sun 11 Nov 2018, 02:37

Vet att rustning tar upp rader när den bärs, men hur är det med burna kläder eller cybernetiska kroppsdelar t.ex.?

Who is online

Users browsing this forum: Christian Gullfeldt and 4 guests