Ugglefar
Topic Author
Posts: 117
Joined: Thu 04 Aug 2016, 21:17
Location: Norway

Förstärkta exoservon.

Wed 21 Dec 2016, 00:00

Hejsan,

Jag fick en fråga från en av mina spelare angående förstärkta exoservon, dessa ger ju +2 för KRAFTPROV samt +2 i skada för kastvapen. Frågan min spelare hade var varför dessa inte ger en bonus i NÄRKAMP eller skada i närstrid, och jag har faktiskt inte något bra svar på varför annat än "det står i reglerna". Tycker ni att det borde ge en bonus för NÄRKAMP eller skada?
 
Prisoner13
Posts: 68
Joined: Fri 02 Jan 2015, 11:54

Re: Förstärkta exoservon.

Thu 22 Dec 2016, 13:48

Verkar högst rimligt. +1 i skada i närkamp?
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Förstärkta exoservon.

Sun 25 Dec 2016, 13:03

Hejsan,

Jag fick en fråga från en av mina spelare angående förstärkta exoservon, dessa ger ju +2 för KRAFTPROV samt +2 i skada för kastvapen. Frågan min spelare hade var varför dessa inte ger en bonus i NÄRKAMP eller skada i närstrid, och jag har faktiskt inte något bra svar på varför annat än "det står i reglerna". Tycker ni att det borde ge en bonus för NÄRKAMP eller skada?
Hej,

Tanken med exoservona är att de är långsamma och förstärker kraft framför allt, därav bonus bara på färdigheten KRAFTPROV. Exona her en extra hävarmseffekt som kommer fram vid kast varför skadan bara påverkar kastvapen. Pseudoscience :) men det var bakgrunden till det. Ville dessutom med power-hänseende inte ha exon som gav kraftfull bonus på skada för alla närstridsvapen. 
Fria Ligan
 
Prisoner13
Posts: 68
Joined: Fri 02 Jan 2015, 11:54

Re: Förstärkta exoservon.

Mon 26 Dec 2016, 17:15

Spelbalans är ju viktigt men om man får bonus på att kasta en kniv som är betydligt mer finlir än i mycket närstrid så måste man ju ha bonus på en bodyslam eller en klassisk snyting. En person lär ju anpassa sitt sätt att slåss efter sin styrka och snabbhet.

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 6 guests