Tobiasekwall
Topic Author
Posts: 47
Joined: Tue 23 Aug 2016, 09:06

Skepsstrid i atmosfären

Tue 06 Dec 2016, 10:34

Min spelgrup har ett skepp med atmosfärisk landning. Nu har det inte hänt ännu men det känns som om det varit när med skeppsstrid i närheten av planetytan, exempelvis när de har agerat blockadbrytare och smitit förbi vaktande stridsskepp ner på planeter. Hur lösar man detta? Jag tänker mig att det borde vara mer kaotiskt, mer hetsigt och mer luftgropar. Exempelvis gav jag skeppet en del skada när de bröt atmosfären i vild panik. Har ni varit med om skeppsstrid bland molnen? Hur löste ni detta?
 
User avatar
Gaddeborg
Posts: 256
Joined: Tue 18 Feb 2014, 17:40

Re: Skepsstrid i atmosfären

Thu 08 Dec 2016, 11:06

I gamla coriolis hände det min spelgrupp. Tror det blr hända ganska ofta, eftersom enda sättet att undfly farliga skepp ofta kan vara att gå in för landning och försöka gömma sig på en planet. Gamla coriolis var såpass vagt i reglerna att man ändå mest höftade allt som kunde hända.
 
centerbord
Posts: 19
Joined: Wed 31 Aug 2016, 19:05

Re: Skepsstrid i atmosfären

Wed 04 Jan 2017, 23:18

Vi körde som vanlig rymdstrid. Att ge skada för en för brant och snabb ingång i atmosfären känns dock rimligt. Sen vet jag inte om man borde tänka att skeppet kan bromsa aktivt med gravprojektorerna, antingen om de vinklas eller hela skeppet vrids, för isf är det ju lätt att göra mjuka inträden oavsett vinkel och tidigare bana.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests